رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا خبر داد:

مسابقات بومی و محلی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا برگزار می‌شود

خاصی‌پور با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی در آستارا گفت: در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ماه ۹۷) مسابقات بین المللی بومی و محلی با همکاری کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با مشارکت ورزشکاران این دو کشور برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد.

وحید خاصی‌پور با تبریک هفته تربیت بدنی با ارائه گزارش ۷ ماهه عملکرد این اداره در آستارا گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲ مورد میزبانی مسابقات ورزشی مختلف استانی، کشوری و بین المللی توسط اداره ورزش شهرستان انجام شده است و همچنین ۵۸ مورد اعزام تیم های ورزشی به مسابقات مختلف ورزشی داشته‌ایم که حاصل آن ۳۰ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۵۴ برنز از این پیکارها بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به شروع اقدامات فرهنگی اداره ورزش و جوانان آستارا از پنجم فروردین امسال افزود: برگزاری جشنواره ها، برگزاری تورهای گردشگری اماکن تاریخی و مذهبی، تجلیل از نخبگان و جوانان، اهدای سبد غذایی به خانواده های نیازمند، برگزاری همایش آسیب های مواد مخدر، برگزاری بزرگترین جشنواره استان گیلان تحت عنوان پیوند آسمانی، توزیع لوازم التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند، انعقاد تفاهم نامه با اداره های هلال احمر، بهزیستی و مرکز رشد واحدهای فناور در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به مدت ۳ سال، دریافت تسهیلات برای تجهیز ۳ سالن ورزشی و احداث یک سالن ورزشی با مجموع اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی، تدوین ۳۲ برنامه توسط سازمان های مردم نهاد تا پایان امسال و انتخاب دو سمن آستارا به عنوان برترین سمن های گیلان از جمله اقدامات اداره ورزش شهرستان آستارا در ۷ ماهه ابتدایی سال ۹۷ است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد سمن‌های (سازمان مردم نهاد) گیلان گفت: ۷۸ سمن در استان گیلان فعالیت می‌کنند که شهرستان آستارا با ۶ سمن پس از کلانشهر رشت که ۵۱ سمن در آنجا فعالیت دارند، اولین و فعال ترین شهرستان فعال در این زمینه است.

چمن مصنوعی آستارا تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا در رابطه با سوالی در زمینه پروژه چمن مصنوعی آستارا به خبرنگار دیارمیرزا گفت: این پروژه با دریافت اعتبار ۳/۵ میلیارد ریالی از پیش اختصاص داده شده و همچنین ۵ میلیارد ریال پیش بینی شده، مجموعا هشت و نیم میلیارد ریال برای این پروژه دریافت اعتبار شده و این پروژه به میزان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در مرحله زیرسازی قرار دارد و با خرید چمن مصنوعی این پروژه بزرگ تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خاصی‌پور در مورد پروژه استخر سرپوشیده این شهرستان گفت: این پروژه هم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای آن دریافت ۷/۶ میلیارد ریال اعتبار تاکنون تخصیص و هزینه شده است به امید خدا با اختصاص ۱۲ میلیارد ریال باقیمانده، این پروژه هم تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح بزرگترین استخر سرپوشیده بخش خصوصی گیلان در آستارا

وی در ادامه با اشاره به یکی از بزرگترین پروژه های ورزشی شهرستان گفت: پروژه بزرگترین استخر سرپوشیده استان گیلان با پیشرفت ۸۰ درصدی فیزیکی توسط بخش خصوصی در حال انجام است و استخر آن به ابعاد ۲۵×۱۴ با عمق یک متر تا ۲/۶۰ بوده و این مجموعه در سه طبقه با امکانات ویژه ورزش های آبی همچون: تونل مه، سونای خشک و بخار، جکوزی VIP و استخر سرریز بزرگسالان و کودکان یک پروژه منحصر به فرد در حوزه ورزش های آبی گیلان است و تاکنون ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرد برای آن انجام شده و نیاز به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده است و با تامین اعتبار این پروژه هم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و مردم ورزش دوست این دیار شاهد افتتاح دو استخر سرپوشیده در آستارا می شوند.

خاصی‌پور با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی در آستارا گفت: در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ماه ۹۷) مسابقات بین المللی بومی و محلی با همکاری کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با مشارکت ورزشکاران این دو کشور با هدف تقویت و اشاعه فرهنگ بومی منطقه و افزایش تفاهم فرهنگی بین این دو کشور برگزار می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا ایجاد صلح و تحکیم روابط بین ورزشکاران دو کشور، اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی و توسعه مراودات فرهنگی ورزشی بین دو کشور، تولید نشاط اجتماعی و شادابی بین ورزشکاران، شناسایی افراد مستعد و استعدادیابی جهت حضور در میادین ملی و بین‌المللی را ازجمله اهداف این مسابقات دانست.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۴۰ هیات ورزشی آن فعالیت می کنند.

Share