مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان:‌

شهرداری‌های گیلان به‌شدت با کمبود اعتبارات مواجه هستند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت:‌ شهرداری‌های سراسر استان گیلان از سال گذشته تاکنون به شدت با مشکل تأمین اعتبارات مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، هوشنگ عباسقلی‌زاده اظهار داشت:‌ شهرداری‌های سراسر گیلان از سال گذشته به‌شدت با چالش تأمین بودجه و اعتبارات مواجه‌اند به‌طوری که حذف بند(‌و) تبصره ۶ قانون بودجه مشکلات آنان را تشدید کرده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان عنوان کرد:‌ در بند(و)‌ اعتبارات خاصی برای شهرداری‌های کشور از محل مازاد ارزش افزوده در نظر گرفته می‌شد که شهرداری‌ها از محل این بودجه‌ها به اجرای پروژه‌های عمرانی و سایر اقدامات دیگر اقدام می‌کردند.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه برگشت مجدد این اعتبارات به رایزنی نمایندگان مجلس نیاز دارد افزود:‌ از نمایندگان گیلان در مجلس انتظار داریم برای احیای مجدد این منابع اعتباری و گنجاندن مجدد آن در قانون بودجه اقداماتی را انجام دهند زیرا شهرداری‌ها به شدت با مشکل کمبود اعتبارات مواجه‌اند.

وی در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات اخذ شده از محل تبصره ۶ در سال گذشته بیان داشت:‌ اختصاص حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های گیلان و تشکیل ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی در ۱۱ شهر استان از جمله این موارد است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ برای تجهیز و اعطای ست‌های آتش‌نشانی نیز ۱۱۲ انواع ست مخصوص و تخصصی را که بودجه آن از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها بود تهیه و در سطح شهرداری‌های سراسر استان گیلان توزیع کردیم.

عباسقلی‌زاده از تحویل ۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه ‌سنگین آتش‌نشانی به شهرداری‌ها خبر داد و گفت:‌ در سال ۹۴ تعداد این دستگاه‌ها به ۱۷ عدد و در سال ۹۶ با توجه به مشکلات اعتباری موجود و نبود بودجه به ۳ دستگاه ماشین آتش‌نشانی نیمه سنگین تقلیل پیدا کرد.

وی از تحویل ۲۷ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین به شهرداری‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود:‌ اعتباراتی که در سطح ملی برای تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی و اموری دیگر به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند به‌هیچ عنوان جوابگو نیست و باید در زمینه تقویت آن اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ارتقاء تجهیزات آتش‌نشانی را امری ضروری دانست و ابراز داشت:‌ با توجه به قرار داشتن اکثر شهرهای گیلان در ارتفاع،‌ در اختیار داشتن تجهیزات مناسب،‌ انواع نردبان‌ها و تشک‌های نجات برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان ضروری است.

Share