زاهد: فاصله حرف و عمل را کم کنیم

برخی وقتی شرایط مطابق میل آنها نیست از وزن افراد سخن می گویند

زاهد با بیان اینکه برخی وقتی شرایط مطابق میل آنها نیست از وزن افراد سخن می گویند، گفت: انتطار ما این است که همکاران صداقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ما سه نفر در انتخاب کاندیداها هیچ نقشی نداشتیم.

زاهد افزود: اینکه گفتیم کاندیدایی نداریم به معنای این نبود که بی برنامه وارد شورا شدیم بلکه خواستیم همدلی در شورا باقی بماند و از افرادی که معرفی می‌شوند یک فرد را انتخاب کنیم.

برخی وقتی شرایط مطابق میل آنها نیست از وزن افراد سخن می گویند

عضو شورا شهر رشت در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه برخی گفتند چرا از خانم مقیمی حمایت نکرده اید، گفت: ما در تعیین ۵ نفر نهایی کاره ای نبودیم و از اساس در این تصمیم گیری نبودیم که بلاخره در صحن شورا با تبصره ۷ نفره رسیدند.

زاهد با بیان اینکه برخی وقتی شرایط مطابق میل آنها نیست از وزن افراد سخن می گویند، گفت: انتطار ما این است که همکاران صداقت بیشتری داشته باشند، متاسفانه هر اتفاقی که در ۵ منطقه صورت میگیرد برخی دوستان به نام خودشان ثبت می کنند. با این وضعیت یعنی طرح، برنامه و اولویت بر مبنای یک نفر پیش می رود و کار سایرین کم ارزش است.

عضو شورا در خصوص مطرح شدن نام مقیمی گفت: من خانم مقیمی را به لحاظ جایگاهشان و اینکه کار آفرین برتر آسیا و اقیانوسیه هستند، قبول دارم اما نباید فضا به سمتی برود که هرکسی به ایشان رای ندهد اصلاح طلب نباشد.

وی با اشاره به اینکه هر فعل امری در تضاد با دموکراسی است افزود: ما باید نداریم. با افتخار اصلاح طلبم اما اینکه ما هم از باید و تمکین پیش برویم و از مشورت خارج شویم چه تفاوتی با اقتدارگرایان داریم.

وی با اشاره با شرایط موجود، معرفی برخی گزینه ها را در راستای ایجاد شکاف دانست و گفت: هیچ مساله پنهانی نداریم اگر دوشنبه اتفاقی نمی افتد به مردم بگوییم و صداقت داشته باشیم که ما به گزینه ای که آنها رای می دهند رای نمی دهیم.

زاهد با بیان اینکه با مدل سرپرستی با وجود همه تلاشها، نمی شود شهر را اداره کرد، تصریح کرد: امیدوارم طبق بیانیه روابط عمومی شورا روز دوشنبه شهردار فارغ از اینکه منتسب به چه جریانی باشد انتخاب شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری با وضعیت امروز حدود ۱۶ میلیارد تومان حقوق پرداخت م‌یکند، افزود: برای همین تامین مبلغ هم با مشکلات بسیاری مواجه است و تنها راهکار برای برون رفت از این فضا سرمایه گذاری است.

این عضو شورا با بیان اینکه در گذشته شهر رشت دارای اقتصاد پویایی بود، گفت: رشت از لحاظ زیرساخت‌ها جزو پنج شهر ایران بود، قطعا فعالیت فرهنگی باید صورت بگیرد اما اقدام فرهنگی فقط برنامه‌های پیاده راه نیست.

وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد شهرداری در دوره پنجم به آن شکل که مدنظر همشهریان است رنگ زیرساخت ها و اقدامات فرهنگی را نخواهد دید.

برخی پالس دستگیری‌ها را به شورا می فرستند

زاهد اختلاف نظرها را در بین اعضا طبیعی دانست و گفت: واقعیت شورا را نمی‌توان با دور هم نشینی نشان داد. شورا گاهی در موضوعات اساسی اختلافاتی دارد اما هزینه بیش از اندازه برای برنده شدن در یک اختلاف نظر منطقی نیست.

وی با بیان اینکه در همین شهر برخی پالس دستگیری‌ها را به شورا می فرستند، گفت: برخی به دستگیری‌های اخیر اشاره می کنند و پالس آن را با شورا می فرستند و احتمالا همه می دانند به کدام عضو نزدیک هستند. برخی در جمع سیاسی یک شکل هستند و در مقابل رسانه طور دیگر عمل می‌کنند. فاصله حرف و عمل را کم کنیم زیرا لازمه اتحاد است.

زاهد با بیان اینکه مردم باید عملکرد درست ما را ببینند تا اعتماد کنند، گفت: می گویند برای حضور فلان شخص نفعی به ما رسیده است، اگر اسنادی دارید همین الان منتشر کنید. کاری نکنیم شورا به جایی برسد که نتواند به اجماع برسد.

زاهد در مورد اینکه رسانه‌ها باید مستقل باشند تا بتواند توان نقد از عملکرد مدیریت شهری را داشته باشند، گفت: تمام هدف من این بود که پرداخت به رسانه‌ها به شیوه و مدلی باشد که رسانه مستقل باشد تا بتواند از اشتباهات و تخلفات بنویسد. اما متاسفانه برخی رسانه ها به مرزی رسیده بودند که شروع به باج خواهی و تهدید کرده بودند.

Share