استاندار گیلان در بازدید میدانی از شهرستان‌های شفت و فومن؛

با مدیریت صحیح از تحمیل خسارت بیشتر به مردم جلوگیری کنیم

استاندار گیلان از مناطق خسارت دیده در سیل اخیر بازدید کرد و گفت: با اعمال مدیریت صحیح و ساماندهی به موقع از وقوع خسارت بیشتر به مردم جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه بازدید جاری شدن سیل در شهرستان‌های شفت و فومن در مصاحبه با خبرنگاران افزود: بارندگی‌های از دیروز بعدازظهر آغاز و تقریباً تمام شهرستان‌های استان درگیر جاری شدن سیل هستند.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌های دیروز بیشتر در مناطق جلگه‌ای و شهرستان‌های شرقی بود خاطر نشان کرد: شهرستان رودسر در چند ساعت بارندگی به میزان ۲۳۰ بود و همچنان ادامه دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از امروز صبح بارندگی‌های بیشتر در مناطق کوهستانی و مسطح است افزود: هم‌اکنون جاده ۳۶ محور مواصلاتی قطع شده و ۳ پل اصلی نیز بین رفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: آب شرب حدود ۱۱ هزار خانوار قطع شده و در بعضی از مناطق با قطعی برق مواجه هستیم.

وی افزود: به دلیل ورود آب به منازل مسکونی مردم خسارت متعددی وارد شده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه میزان بارندگی در شهرستان شفت قابل توجه بوده افزود: سرعت آب از مناطق کوهستانی و جاری شدن سیل رودخانه‌ها را با تهدید مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه اول باید برآورد خسارات به زیرساخت‌ها صورت پذیرد تصریح کرد: از مسئولان استانی و شهرستان خواست به نحوی مدیریت شود تا هرچه سریع‌تر خسارات وارده به زیرساخت‌ها جبران و زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

استاندار گیلان صبح امروز از پل و بازار جیرده و روستاهای‌صیقل کومه، چوبر و امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت و از روستاهای قلعه‌رودخان و کَلفَت شهرستان فومن بازدید کرد.

Share