موسس و سرمایه گذار سایت کوینیت:

استخراج رمزارز کارخانه ها را از ورشکستگی نجات می دهد

موسس و سرمایه گذار سایت کوینیت، با بیان اینکه از طریق ماینینگ می توان کارخانه ها را زنده نگه داشت، اضافه کرد: با تبدیل کردن بخشی از کارخانه ها یا سازمان ها به مزرعه(سیستم های استخراج رمزارز) می توان از ورشکستگی نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سعید حسینی در سی ونهمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به رمزارزها، بیت کوین و ماینینگ، اظهار کرد: ۷۰ درصد از ماینرهای کشور قبل از سال ۹۶ به صورت مخفیانه فعالیت می کردند، اما طی یکسال اخیر آنها را آشکار و حمایت کردیم.

موسس و سرمایه گذار سایت‌های کوینیت، پیدیو، صفر کیلومتر و راهدون، با بیان اینکه بلاکچین و رمزارزها مزایای فراوانی برای جامعه دارند، تصریح کرد: شفاف سازی و صداقت مهمترین کاربرد بلاکچین و رمزارز در ایران است لذا زمانی از این تکنولوژی استفاده می کنیم که نیاز به شفاف سازی داشته باشیم.

وی با اشاره به دسترسی مردم به تمام تراکنش های بلاکچین، گفت: اگر از تکنولوژی بلاکچین در بانک ها استفاده کنیم، پول های خاص به حساب های افراد خاص نمی رود، زیرا شفاف و قابل پیگیری برای عموم است.

حسینی، بیت کوین را محصولی دانست که بلاکچین را معرفی کرد و متذکر شد: ۶۷ درصد از سرمایه گذاران بزرگ دنیا بر روی هوش مصنوعی متمرکز شده اند و لذا می توان بلاکچین را در کنار هوش مصنوعی قرار داد. در واقع تکنولوژی بلاکچین تحول بزرگی در دنیا ایجاد کرده و می توانیم برای شفاف سازی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت تیم هایی از دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت در عرصه بلاکچین، یادآور شد: تعداد متخصیص در این عرصه بسیار کم است و لذا برنامه نویسان می توانند ارزشمند باشند. امروزه دانشگاه های معتبر دنیا در رشته های مرتبط با بلاکچین دانشجو پرورش می دهند و ما نباید در این زمینه عقب بمانیم و مجبور به وارد کردن علم شویم.

موسس و سرمایه گذار سایت‌های کوینیت، پیدیو، صفر کیلومتر و راهدون، با اشاره به اصالت گیلانی خود، به تبیین کاربردهای رمزارزها در گیلان پرداخت و عنوان کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از بزرگترین اتفاقات برای ایران و گیلان است که می تواند تحول آفرین باشد. منطقه آزاد برای این خلق شده تا معاملات، صادرات و واردات را تسهیل کند.

حسینی، با اشاره به صادرات ۲۶۰ میلیون دلاری منطقه آزاد انزلی در هشت ماهه اول سال ۹۶، اظهار کرد: در حال حاضر با بحران ارزی مواجه هستیم که بسیار جدی و آزاردهنده است لذا معاملات باید توسط ارزهای رمزنگاری شده اتفاق بیفتد تا تسریع در انتقال پول به هر حسابی در دنیا و بدون پیگیری شکل بگیرد و منطقه آزاد انزلی می تواند در این حوزه عمل کند.

وی با بیان اینکه از طریق ماینینگ می توان کارخانه ها را زنده نگه داشت، اضافه کرد: همواره سرمایه گذارانی هستند که تمایل به سرمایه گذاری دارند لذا اگر یک سرمایه گذار با یک میلیارد تومان ۹۰ عدد دستگاه اسیک بخرد، درآمد ۹ هزار دلاری در ماه خواهد داشت که معادل ۱۱۷ میلیون تومان(دلار ۱۳ هزار تومانی) است و می توان حقوق ۵۸ نفر(هر کدام دو میلیون تومان) را تامین کرد. در واقع با تبدیل کردن بخشی از کارخانه ها یا سازمان ها به مزرعه(سیستم های استخراج رمزارز) می توان از ورشکستگی نجات یافت.

موسس و سرمایه گذار سایت کوینیت، با اشاره به نقش رمزارزها در گردشگری، خاطرنشان کرد: گردشگری یک تجارت حرفه ای در دنیاست و گیلان قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد لذا در حال راه اندازی یک مجموعه بوم گردی با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای ورود توریست های خارجی به گیلان هستم.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه اول امسال ۳ میلیون توریست به ایران آمده که ۸۰ درصد آنان از عراق، آذربایجان و ترکیه بوده اند، تاکید کرد: ۴۵ درصد رشد گردشگری به خاطر پایین آمدن ارزش پول ایران بوده است. هر توریست بین یک هزار یا یک هزار و ۳۰۰ دلار در ایران هزینه می کند که قابل توجه است، اما هنوز فرهنگ گردشگری را نهادینه نکردیم تا از گردشگر ارز دریافت کنیم. هزینه هر گردشگر در ایران به خاطر کاهش ارزش پول ما نصف شده و اگر از این ۳ میلیون نفر حدود ۶۰۰ دلار دریافت کنیم، ۱.۵ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

حسینی، سهم ایران از درآمد گردشگری دنیا در سال ۲۰۱۷ را یک هزارم و سهم ترکیه را ۲ درصد از یک هزار و ۲۶۰ میلیارد دلار دانست و یادآور شد: باید مردم را با بیت کوین و رمزارزها آشنا کنیم.

موسس و سرمایه گذار سایت کوینیت ادامه داد: اگر ۳ درصد از ۶ میلیون گردشگری که در سال به ایران سفر می کنند به گیلان بیایند و هر نفر به طور میانگین ۵۰۰ دلار هزینه کند، درآمد گردشگری گیلان در یک سال یکصد میلیون دلار برآورد می شود.

وی با اشاره به پیشتازی ژاپن، روسیه، آمریکا، چین، آفریقای جنوبی، سوییس و امارات در عرصه رمزارزها، گفت: قطار تکنولوژی هر سال در یک کشور ترمز می کند و گاهی از این قطار جا مانده ایم، اما بلاکچین هنوز جدید و ناآشناست و فرصت سوار شدن به این قطار را داریم.

حسینی، با بیان اینکه ماینینگ در ایران به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شده است، خاطرنشان کرد: واردات تجهیزات ماینینگ به کشور قانونی است و مهرماه سال گذشته اولین رویداد بیت کوین را برگزار کردیم، اما درخصوص خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده هنوز قانونگذاری مناسب صورت نگرفته است.

Share