فرماندار شهرستان رشت در جمع هنرمندان مطرح کرد:

اراده همه مسئولین حمایت همه جانبه از جامعه فرهنگی، هنری و رسانه است

فرماندار شهرستان رشت ضمن قدرشناسی ازفعالان عرصه فرهنگ و هنر و اعلام حمایت از آنان، اظهار داشت: اراده همه مسئولین، حمایت همه جانبه از جامعه ی فرهنگی ، هنری و رسانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در جلسه ای که با حضور انجمن ها و رشته های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای  درمحل فرمانداری برگزار شد؛ با اشاره به پیشینه و قدمت چند هزار ساله تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر استان گیلان، تصریح کرد: انحطاط یا تعالی یک جامعه را باید در فرهنگ و هنر آن جستجو کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از آسیب ها درحوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ریشه در فرهنگ جوامع دارد و بر همه ما اعم ازمردم و مسئولین به ویژه  اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه لازم است در جهت مقابله و مبارزه با این آسیب ها با ترویج، تعمیق و گسترش ارزش های فرهنگی در جامعه، تلاش نموده و این را یک رسالت و مسئولیت بزرگ برای خود تلقی کنند.

وی هنر را مایه زیبایی، نشاط و شادابی زندگی در جامعه و رساترین زبان برای انتقال مفاهیم دانسته و تصریح کرد: هنرمند با زبان شعر، موسیقی، نقاشی، مشکلات، دغدغه ها، اعتراضات، انتقادات، احساسات و عواطف خود رابه بهترین وجه به جامعه منتقل می نماید.

 مومنی زاده با قدرشناسی از خدمات فعالان عرصه فرهنگ، هنرورسانه، اظهار داشت: اراده همه مسئولین، حمایت همه جانبه از جامعه ی فرهنگ، رسانه و هنر است، زیرا موفقیت در این راه، منجر به تعالی جامعه می شود که همه ما عضوی از آن هستیم.

وی، چهره های فرهنگی و هنری شاخص استان و شهرستان را سرمایه های ارزشمند جامعه دانست و افزود: حمایت از این قشر، باید به گونه ای باشد که آنان نقش الگودهی خود را به کفایت به انجام رسانده و کودکان، نوجوانان و جوانان ما بتوانند ازاین مفاخر الگوپذیری داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت ضمن تاکید برلزوم برگزاری مستمر این گونه جلسات، از تشکیل کارگروهی به مسئولیت معاون سیاسی فرمانداری و دبیری رئیس ارشاد شهرستان جهت بررسی مسایل و مشکلات جامعه فرهنگ، هنر و رسانه درشهرستان رشت خبرداد وتاکید کرد باتمام توان وظرفیت ازاین سرمایه های ارزشمند فرهنگی درجامعه حمایت خواهد شد.

Share