رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

نقدینگی سرگردان به بازار خودرو هجوم برده است | مردم فعلا خودرو نخرند

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: مردم فعلا خودرو خریداری نکنند تا این آشفته بازار آرام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به افزایش شدید قیمت خودرو، اظهار کرد: ریشه افزایش قیمت خودرو به یک سال پیش که واردات آن افزایش یافت، بر میگردد که تاثیرش را روی بازار داخلی گذاشت و تقاضا به سمت بازار داخلی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه امروز خودرو به دو نرخ متفاوت در بازار و کارخانه عرضه می‌شود، گفت: قیمت برخی از خودروها بر اساس تصمیم شورای رقابت تعیین می‌شود و قیمت برخی دیگر از خودروها  هم بر اساس نظر سازمان حمایت، قیمت‌گذاری می‌شوند.

انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار، تصریح کرد: فاصله بسیار شدیدی بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به وجود آمده که این قیمت کاذب است و عملا هم خیلی معامله صورت نمی‌گیرد اما با وجود این باید قیمت‌گذاری واقعی خودرو‌ عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادامه داد: یکی از دلایل تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار این است که تقاضای خرید خودرو در بازار به شدت افزایش یافته و در مقابل آن عرضه خودرو توسط کارخانه‌ها افزایش نیافته است.

حمله نقدینگی سرگردان به بازار خودرو

فولادگر بیان کرد: از سوی دیگر بخشی از نقدینگی سرگردانی که در جامعه وجود دارد، به سمت بازار خودرو کشیده شده و به آن هجوم برده است  که دولت باید برای نقدینگی سرگردان کشور فکری کند چراکه آشفته بازار نقدینگی هر جا می‌رود، یک اثر تخریبی می‌گذارد و باید این نقدینگی جذب پروژه‌های عمرانی، بخش ساختمان و صنعت و تولید شود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن اخیرا درباره این موضوع جلسه مفصلی با آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته است، اظهار کرد: طبق گفته وزیر، با بهبود وضعیت ارز و نظارت بر وضعیت عرضه، در روزهای آینده یک مقدار بازار خودرو سر و سامان می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که اگر احتیاج ضروری ندارند، فعلا خودرو خریداری نکنند تا این آشفته بازار آرام شود.

Share