برای خرید تجهیزات پزشکی؛

جوان خیر گیلانی هدایای تولد خود را به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت اهدا کرد

جوان خیر و نیکوکار استان گیلان در اقدامی خداپسندانه، هدایای تولد خود را برای خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جوان خیر و نیکوکار استان گیلان در اقدامی خداپسندانه، هدایای تولد خود را برای خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت اهدا کرد.

محمود عاطف راد رییس بیمارستان ۱۷ شهریور رشت گفت: این هدایا شامل یک دستگاه ساکشن، یک دستگاه پالس ‌اکسی‌متر پرتابل و یک دستگاه ترازوی دیجیتال قدسنج‌ دار دو منظوره به ارزش ۱۸۰ میلیون ریال است که به ترتیب در بخش‌ های عفونی، NICU و داخلی یک استقرار خواهند یافت.

وی ضمن قدردانی از این عمل انساندوستانه کیانا پژوهش، این اقدام را نشانه بلوغ فرهنگی هموطنان فهیم دانست.

بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برنامه آموزش پیشگیری از غرق شدگی به همت مرکز تحقیقات تروما گیلان و معاونت بهداشتی و اجتماعی این دانشگاه و با مشارکت استانداری، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، سازمان صدا و سیما و سازمان منطقه آزاد بندر انزلی در ساحل کاسپین برگزار شد.

علی داودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هدف از برگزاری این برنامه را بالا بردن سطح آگاهی مردم در باره پیشگیری از غرق شدگی و آموزش مراحل اولیه CPR عنوان کرد.

وی عمده علت غرق شدگی در سواحل را نبود غریق نجات و امن نبودن سواحل عنوان کرد و افزود: برای نجات فردی که دچار غرق شدگی شده هشت دقیقه فرصت است، بنابراین بایستی ضمن آموزش چهره به چهره به خانواده به ویژه مسافران، بسته های آموزشی نیز در اختیار آنها قرار گیرد تا آمادگی لازم را در مواقع بحرانی ناشی از غرق شدگی داشته باشند.

وی با بیان این که در طول ۲۷۳ کیلومتر سواحل گیلان، ۵۵۰ مناطقه حادثه خیز وجود دارد که پوشش کامل این مناطق امکان پذیر نیست، اظهار داشت: برای ریشه کنی غرق شدگی، باید به آموزش های لازم توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر کودکان سه تا پنج دقیقه از والدین خود دور باشند، امکان غرق شدگی برای آنها وجود دارد، بنابراین والدین هنگام استفاده از سواحل، باید مراقب کودکان خود در کنار ساحل باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آموزش پیشگیری از غرق شدگی در سواحل از تیرماه امسال آغاز و تا مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: این برنامه تا خروج کامل مسافران و استفاده کنندگان از سواحل ادامه خواهد داشت.

در این برنامه، توصیه های چهره به چهره درباره پیشگیری از غرق شدگی به مردم آموزش داده شد.

کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمنی گیلان، از آغاز تابستان با اجرای این طرح، تور آموزشی پیشگیری از غرق شدگی را در تمامی سواحل گیلان اجرا کردند.

Share