رسول خضری نماینده مجلس

۵۰ درصد مردم دچار فقر مطلق شده اند | ۶ میلیون تومان، نرخ خط فقر در تیر ماه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال اخیر فقر مطلق در کشور از ۱۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و نرخ خط فقر به نزدیک ۶ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسول خضری در گفت و گو با خانه ملت در خصوص کاهش خرید اقشار ضعیف جامعه در پی نابسامانی اوضاع اقتصادی، گفت: ریشه کن کردن فقر مطلق یکی از شعارهای اصلی آقای روحانی درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود و این موضوع همراه با رفع بیکاری و عدالت اقتصادی، محور بودجه دولت در سال ۹۷ قرار گرفت، اما متاسفانه امروز نه تنها فقر مطلق از بین نرفته بلکه چندین برابر شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا قبل از آغاز به کار دولت دوازدهم ۱۲ درصد مردم کشور در فقر مطلق بودند و خط فقر ۳ میلیون تومان بود، اظهار داشت: قطعاً  با اوضاع فعلی خط فقر حداقل به ۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و درصد مردمی که دچار فقر مطلق شده اند به چند برابر افزایش پیدا کرده و می توان گفت به عدد ۵۰ درصدی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: اتفاقاً محور سوال ما از رئیس جمهور که امروز در مجلس اعلام وصول شد همین موارد است. ما به شدت بر سوال خود پافشاری خواهیم کرد و آقای رئیس جمهور باید در مورد این وضعیت به صورت شفاف پاسخ گوی مجلس باشد. مجلس در صورت قانع نشدن از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.

این نماینده مجلس دهم ضمن بیان این که امروز ارزش پول سوریه، عراق و افغانستان از ارزش پول ما بیشتر است در حالی که ذخایر ارزی ما چندین برابر این کشورها است، گفت: به اعتقاد من مشکل از مدیریت ناصحیح است و حواله دادن نابسامانی ها  به دشمن خارجی، شانه خالی کردن از مسئولیت است؛ هنوز تحریمی شروع نشده که ما همه چیز را گردن دشمن خارجی می اندازیم.

وی تصریح کرد: من متاسفم بگویم در جریان نوسانات ارزی در کشور دولت بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم درآمد زایی کرد. در مقابل ارزش پول مردم یک سوم شد و حداقل سه برابر فقیر تر شدند و نیمی از جامعه به زیر خط فقر سقوط کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد تامین کالاهای ضروری اقشار ضعیف توسط دولت، گفت: قطعاً دولتی که مسبب این همه آسیب ها است باید خودش نیز برای این وضعیت رهکار ارئه دهد و مجلس هم تصویب کند.

Share