نماز مرزداران آستارا در عید سعید قربان

خدایا ما مکه و مدینه را بدون وهابیت و آل‌سعود می‌خواهیم | صدا و سیما خلاف شرع را تبلیغ نکند

امام جمعه آستارا با انتقاد از رسانه ملی گفت: گاهی اوقات کسانی سینه را جلو داده و می‌گویند هزینه حج را به کار خیر دیگری اختصاص دادم و متاسفانه صدا و سیما هم آن را تبلیغ کرده و این عمل خلاف شرع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز عید سعید قربان در شهرستان آستارا با حضور پرشور و شعف مسلمانان شیعه و سنی ایران و کشور جمهوری آذربایجان به امامت حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا در مصلی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا: صدا و سیما خلاف شرع را تبلیغ نکند

 حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی مسجد جامع این شهر با تبریک این روز به تمامی مسلمانان، گفت: تقوا سفارش قرآن و اهل بیت(علیه السلام) به مسلمانان و مومنان است و ما باید با حرکت در مسیر تقوا خود را به معبود نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه گناه بزرگترین مانع رسیدن انسان به خداست، افزود: تقرب واقعی به خدا زمانی محقق می‌شود که ما هوا و هوس‌های دنیوی را قربانی کرده و با دوری از زشتی‌ها و پلیدی‌ها کارهای نیک و پسندیده انجام دهیم.

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: مسلمانان و مومنان در عید قربان با قربانی کردن برای رسیدن و نزدیکی به خداوند از نفس و جان خود گذشته و آن را برای معبودشان فدا می‌کنند.

حافظ نیا با اشاره به اینکه در عید قربان افراد ثروتمند نباید از حال فقرا غافل شوند، گفت: افراد مستمند و مستحق زیادی در جامعه ما هستند که شایسته است گوشت‌های قربانی، به عنوان اولویت اصلی در بین نیازمندان و فقرا توزیع شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به جریان روز عید قربان و مقایسه آن با واقعه کربلا گفت: در کربلا طفل شش ماهه اباعبدالله را مقابل چشمان پدر شهید کردند و امام حسین(ع) فرمودند: خدایا این قربانی را قبول کن و وقتی مظلوم کربلا شهید شدند و بر جنازه مبارکشان اسب تاختند حضرت زینب(س) فرمودند: خداوندا این قربانی را از ما قبول کن، این بزرگان اسوه و الگو های زندگی بودند و مومنان باید از شرح حال و زندگیشان درس گرفته و مسیرشان را طی کنند.

حافظ میاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدایا ما مکه و مدینه را بدون وهابیت و آل سعود می خواهیم، آل سعود که جنایاتش در نسل‌کشی یمنی ها و ناامن کردن منطقه بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه آستارا ادامه داد: حمایت های شیطان بزرگ آمریکا از آل سعود همواره ذات پلید این خاندان زا نشان داده و کشتار مسلمان به کدامین گناه بوده و کسانی که ادعای حقوق بشر را می کنند سکوت کرده و حقیقت دعا می کنیم که امام زمان (عج) ظهور کند و انشالله نابودی ظلم نزدیک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ نیا ادامه داد: ما وظیفه داریم هر کجای دنیا مسلمانی فارغ از مذهب دچار مشکل بوده و به او وصل میشود را دریابیم و با دادخواهی وظیفه مسلمانی خود را انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه گفت: از یکی از واجبات الهی است و برای کسی که شرایطش را داشته باشد و عده ای در فضای مجازی بشدت علیه حج تبلیغ می‌کنند و این حرف‌ها بیهوده بوده و کسی که برای اولین بار حج بر او واجب شده هزینه آن را نمی تواند به کار دیگری اختصاص دهد.

امام جمعه آستارا با انتقاد از رسانه ملی گفت: گاهی اوقات کسانی سینه را جلو داده و می‌گویند هزینه حج را به کار خیر دیگری اختصاص دادم و متاسفانه صدا و سیما هم آن را تبلیغ کرده و این عمل خلاف شرع است.

حافظ نیا اضافه کرد: نوروز امسال چند هزار نفر از همین مرز آستارا به خارج از کشور رفته و دلار ها هزینه کردند، کسانی که ادعای خیر بودن دارند چرا این هزینه‌ها را به کار خیر اختصاص نمی‌دهند؟چرا حج خاری در چشم عده ای شده است؟ انشالله که خداوند ما را به راه راست هدایت کرده و جایگاه هر سخنی را بدانیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share