ترامپ در نشست مشترک خبری با نخست وزیر ایتالیا

بدون هیچ پیش‌شرطی حاضرم با ایران مذاکره کنم | برجام توافق مسخره ای بود

رئیس جمهوری آمریکا از آمادگی خود برای مذاکره با مقامات ایران خبر داد و گفت: اگر آنها آمادگی داشته باشند حاضرم بدون هیچ پیش شرطی این کار را انجام دهم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دونالد ترامپ این مطلب را بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با چوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: من به توافق ایران خاتمه دادم. توافق مسخره ای بود. من تصور می‌کنم ایرانی ها در نهایت تمایل به مذاکره خواهند داشت. هر موقعی که آنها بخواهند آماده دیدار هستم. من این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.

وی افزود: من حاضرم با هر کسی ملاقات کنم، وقتی ظرفیت جنگ یا گرسنگی وجود داشته باشد، بهتر است مذاکره انجام شود. من ملاقات خوبی با کیم رهبر کره شمالی داشتم و از آن به بعد شما شاهد بودید که یک موشک هم شلیک نشد.

ترامپ ادامه داد: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

تعطیلی دولت

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت تصویب نشدن بودجه درخواستی برای انسداد مرزها، دولت را تعطیل یا حاضرید مذاکره کنید، گفت: همیشه جایی برای مذاکره باقی می گذارم اما این مساله از گذشته مطرح بوده است.

ترامپ با قدردانی از گروه های حفاظت از مرزها و گمرکات افزود: قوانین مهاجرت و امنیت مرزی داریم اما در شرایطی که به خوبی کار می کنیم، قوانین ما کارساز نیست. البته دمکرات ها به آنها صدمه زده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید لاتاری و مهاجرت زنجیره ای پایان یابد، اظهار کرد: در حال تهیه لوایح هستیم، ما از ارتش حمایت می کنیم اما اگر لوایح لازم را به دست نیاوریم، دولت را تعطیل می کنم. من بر خلاف اوباما خط قرمز ندارم، می خواهم امنیت مرزی داشته باشم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از سیاست های تند ایتالیا علیه مهاجرت حمایت کرد. ترامپ گفت: بنده با اقدامات شما درخصوص مهاجرت و مهاجرت غیرقانونی و حتی مهاجرت قانونی بسیار موافق هستم. ایتالیا در مرزهایش مواضع بسیار قاطعی اتخاذ کرده است. شماری از کشورها چنین مواضعی اتخاذ کرده اند. به نظر بنده شما کار درست را انجام می دهید. بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی نیز باید همین کار را انجام دهند. برخی از کشورها از مدتها قبل چنین موضعی اتخاذ کرده اند و عملکرد بسیار بهتری در این زمینه دارند.

وی افزود: ما درباره تجارت و مسائل نظامی و سفارش شمار زیادی هواپیما برای خرید از ما صحبت می کرد. آمریکا همانند همیشه کسری تجاری قابل توجهی در تجارت با ایتالیا دارد که رقم آن حدود سی و یک میلیارد دلار است. مطمئن هستم که بسیار سریع این مسئله را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که از ابتدا با پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مساله داشت، در اواسط ماه ژوئیه به بروکسل رفت تا در نشست سران این پیمان شرکت کند.

ترامپ در این باره گفت: وقتی به ناتو رفتم در واقع این پیمان در حال اضمحلال بود، چون اعضا سهم خود را نمی پرداختند اما در سال گذشته ۴۴ میلیارد دلار و اکنون صدها میلیارد دلار بیشتر پرداخت می کنند، الان ناتو بیش از گذشته قوی تر شده است.

وی با توجه به اظهارات دبیرکل ناتو افزود: فکر می کنم الان او انباردار ترامپ است، الان پول از در و دیوار می بارد در حالی که پیش از این، رفتار با آمریکا غیر منصفانه و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مخارج ناتو بر دوش ما بود.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به دلیل تشکیل این پیمان که مقابله با شوروی بوده است، افزود: در مقابل آلمان با روسیه معامله می کند و میلیاردها دلار به روسیه برای تامین انرژی پرداخت می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا به دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی هم اشاره کرد و گفت: ما درباره ایمنی، عمران، اقتصاد و حفاظت از اسرائیل صحبت کردیم.

Share