رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد

تخصیص ۴۸ میلیارد تومان توسط دولت به پروژه راه‌ آهن رشت-قزوین

معاون رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ با تمام کمبود اعتبارات و موانع موجود، دولت برای تکمیل ایستگاه‌ها و سایر بخش‌ها مبلغ ۴۸ میلیارد تومان دیگر را به پروژه راه‌ آهن رشت به قزوین تخصیص می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ با تمام کمبود اعتبارات و موانع موجود، دولت برای تکمیل ایستگاه‌ها و سایر بخش‌ها مبلغ ۴۸ میلیارد تومان دیگر را به پروژه راه‌ آهن رشت به قزوین تخصیص می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سفرهای استانی را فرصتی در راستای شناخت مشکلات مراکز مختلف دانست و عنوان کرد:‌ این جلسات فرصتی مغتنم برای مسئولان هر استان جهت بازگو کردن مشکلات موجود فراهم می‌آورد تا دولت اعتبارات خود را در چارچوب جغرافیای هر منطقه تخصیص دهد.

سخنگوی دولت به مشکلات بسیار زیاد مردم در جنوب کشور و کمبود آب آشامیدنی اشاره کرد و افزود:‌ دولت تمام تلاش خود را در جهت رفع نگرانی‌ها و مشکلات مردم انجام می‌دهد و امیدواریم با افتتاح پروژه آبرسانی جدید معضلات موجود در این مناطق رفته رفته رفع شوند.

نوبخت با بیان اینکه منابع دولت محدود و مشکلات استان‌ها بسیار زیاد است تصریح کرد:‌ دولت تدبیر و امید با توجه به مشکل کمبود اعتبارات در راستای انجام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی،‌ جهت تسریع در روند انجام امور، اولویت بندی طرح‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون رئیس جمهور تالاب بین‌المللی انزلی را ثروتی ملی ارزیابی کرد و افزود:‌ این موهبت الهی متعلق به همه ایران است بنابراین دولت نیز در همین راستا قصد دارد جهت رفع مشکلات موجود در این حوزه،‌ انجام امور مربوط به تالاب انزلی و احیای آن را در اولویت کارهایش قرار دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه رفع همه مشکلات گیلان در یک سفر کاری دو روزه را غیرممکن دانست و تصریح کرد:‌ در راستای عمل به وعده‌هایی که در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان داده شده بود اعتبارات بسیار خوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این استان تخصیص پیدا کرد.

وی از تخصیص بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه‌های مختلف عمرانی به گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ سازمان برنامه و بودجه تاکنون بیشتر از رقم ۸۰۰ میلیارد تومانی که رئیس جمهور در سفر استانی به گیلان وعده داده بود پرداخت کرده است.

سخنگوی دولت عمده اعتبارات پرداخت شده را مربوط به حوزه راه آهن رشت به قزوین اعلام کرد و گفت:‌ از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که سازمان برنامه و بودجه به استان گیلان اختصاص داده بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد آن تنها در حوزه راه آهن صرف و هزینه شده است.

نوبخت به کل اعتبارات عمرانی پرداخت شده توسط سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و بیان داشت:‌ در سه ماهه نخست امسال به گواهی خزانه کشور بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار برای انجام پروژه‌های عمرانی سراسر کشور تخصیص پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور دو اولویت مهم گیلان را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در آخرین سفر استانی رئیس جمهور به گیلان دو پروژه آزاد راه رشت به قزوین و راه آهن گیلان در اولویت انجام کار قرار گرفتند که با برنامه تدوین شده نتایج بسیار مطلوبی در این حوزه حاصل شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه اجرای پروژه راه‌ آهن گیلان و اتصال آن به بندرانزلی را مورد تأکید قرار داد و ابراز دا‌شت:‌ با تصمیم دولت کار اجرای پروژه راه‌آهن رشت به بندرانزلی به شرکت ساخت و توسعه واگذار شد اما برای ادامه آن تا آستارا باید از سرمایه‌گذار خارجی استفاده شود.

Share