رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد با سخنرانی آیت الله خاتمی در رشت

حجت الاسلام اشجری، با اشاره به مراسم استانی بیست و نهمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایکنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه انس امام خمینی(ره) با معارف اسلامی و سلوک عرفانی از ایشان شخصیتی آسمانی و برجسته ساخت، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با اندیشه‌های الهی خود، جهان مادی و مکاتب لیبرالیستی و مارکسیستی را با چالشی بزرگ مواجه کرد و توانست با تاسی از آموزه‌های دین مبین اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به‌ عنوان تنها راه رهایی‌بخش بشریت به جهانیان معرفی نماید.

حجت الاسلام اشجری، تجمیع خصلت‌هایی همچون اقتدار، صلابت، شجاعت و سازش‌ناپذیری در کنار ویژگی‌هایی همچون عشق به اسلام، ایثار، صداقت و ساده‌زیستی حضرت امام(ره) را در دوران معاصر بی‌مثال خواند و متذکر شد: این سجایا از ایشان رهبری برجسته در دنیای سیاست و دیپلماسی ساخت و به عنوان اسوه رهبری برای سیاستمداران جهان مطرح کرد.

وی با بیان اینکه مقام عرفانی و جایگاه ویژه علمی و فقاهتی معمار کبیر انقلاب اسلامی در عصر خود بی‌نظیر و بی‌بدیل بود، عنوان کرد: ایشان شخصیتی جامع‌الاطراف و بی‌همتا بود که به همه امور جامعه اشراف کامل داشت.

مکتب فکری و سیاسی حضرت امام(ره)؛ نقشه راه مردم مسلمان ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با طرح اصل ولایت فقیه و ارائه یک الگوی کامل و جامع برای اداره کشور، جانی دوباره به جامعه اسلامی بخشید، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، احکام مترقی اسلام در بطن جامعه ایرانی جاری و ساری شد.

حجت‌الاسلام اشجری، با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که امام خمینی(ره) را مظهر عینی حرکت عظیم ملت ایران می‌دانند که تاریخ خود را متحول کرده‌اند، گفت: مکتب فکری و سیاسی حضرت امام(ره) نقشه راه مردم مسلمان ایران در سایه منویات مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی با مجاهدت فی سبیل الله و رهبری انقلاب مردمی ایران بنای سلطنت موروثی، ظالمانه و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران را فروریخت، تصریح کرد: حضرت امام(ره) با بنیانگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استقلال و آزادی را برای مردم به ارمغان آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، شجاعت و صلابت حضرت امام(ره) را مرهون اتکال ایشان به قدرت پروردگار و باور به نصرت الهی دانست و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به آمریکای جهانخوار لقب شیطان بزرگ را داد و هرگز به سران استکباری غرب اعتقاد و اعتمادی نداشت و به وعده‌های آنان اعتنایی نمی‌کرد و بر تهدیدها وقعی نمی‌نهاد.

حجت‌الاسلام اشجری، با بیان اینکه امام خمینی(ره) تنها به قدرت خداوند، مردم و خود اعتقاد و اعتماد داشت، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی توانست با ایجاد اعتماد به نفس در جامعه بی‌رمق دهه پنجاه ایران بزرگترین معجزه قرن را رقم بزند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هشت سال در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق و ابرقدرت‌های حامی آن بایستد و مقاومت کند.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی با زندگی زاهدانه و مشی عارفانه در یادها و خاطره‌ها ماندگار شد، گفت: حضور میلیون‌ها عاشق عزادار در مراسم تشییع بی‌نظیر امام راحل(ره) به عنوان یکی از بزرگترین مراسم خاکسپاری در تاریخ جهان ثبت شده است.

اجرای بیش از ۱۵۰ ویژه‌برنامه بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از اجرای بیش از ۱۵۰ ویژه‌برنامه در ستاد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) استان گیلان خبر داد و افزود: اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و مساجد استان با دعوت از سخنرانان و ذاکران اهل بیت، بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون به منظور تبیین و واکاوی اندیشه‌های امام راحل(ره) و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در دانشگاه‌ها با دعوت از قاریان ممتاز دانشجویی و اساتید ممتاز از جمله برنامه‌های ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) استان گیلان است.

حجت‌الاسلام اشجری، با اعلام برنامه‌هایی همچون برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۹۹ دهستان برگزیده سطح استان و تولید و توزیع نرم‌افزار چند رسانه‌ای با موضوع امام خمینی(ره) و استکبارشناسی، تصریح کرد: روایت‌خوانی زندگی حضرت امام(ره) و کارگاه بازگویی خاطرات برای خردسالان و نوجوانان، برگزاری مسابقه نقاشی ۲۹ متری در سطح شهر با موضوع ۱۴ خرداد و برگزاری مسابقه با عنوان «دل‌نوشته‌هایی به حضرت امام خمینی(ره)» ویژه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) استان گیلان خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم استانی بیست و نهمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران راس ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۱۴ خرداد در مصلی امام ‌خمینی(ره) شهر رشت برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد در شهر رشت خبر داد و افزود: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری راس ساعت ۲۲ شب روز سه‌شنبه، ۱۵ خرداد در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) برگزار می‌شود.

Share