بررسی پروژه های G_NAF و سیماک در گیلان

طرحی که باعث کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات می‌شود

حجت شعبان پور با بیان اینکه پروژه های G_NAF و سیماک از پروژه های زیر ساختی در حوزه دولت الکترونیک و همچنین از پروژه های ممتاز در بحث اقتصاد مقاومتی است، بر اهمیت و جایگاه پروژه های مذکور تاکید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه های G-NAF و سیماک، اجرای پروژه های مذکور را گامی در مسیر تکریم ارباب رجوع خواند و گفت: با اجرای موفق این طرح نیازی برای مراجعه روستاییان به شهرها برای دریافت پاسخ استعلام‌ها نخواهند بود و در پی کاهش مراجعات حضوری، حجم ترافیک  کمتر شده و صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا محقق می گردد.

 در این نشست حجت شعبان پور با بیان اینکه پروژه های G_NAF و سیماک از پروژه های زیر ساختی در حوزه دولت الکترونیک و همچنین از پروژه های ممتاز در بحث اقتصاد مقاومتی است، بر اهمیت و جایگاه پروژه های مذکور تاکید نمود.

وی، انجام و بهره برداری به موقع بر اساس طرح زمانبندی را ضروری خواند و با اعلام این مطلب که مسئولیت اجرای طرح در ادارات مستقیما با مدیران دستگاه های اجراییست،رفع موانع احتمالی را از الزامات عملیاتی شدن طرح های پیش رو دانستند.

این مسئول اذعان داشت: طرح نشانی استاندارد مکان محور، با هدف ایجاد و نگهداری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای رسمی و آدرس ها در کشور است و زیر ساختی برای حرکت به سمت شهر هوشمند محسوب می شود.

شعبان پور با بیان اینکه دسترسی به نشانی منحصر بفرد، استاندارد و مکان مرجع از جمله نیازمندی های اصلی جوامع امروز به ویژه سازمان های ارائه دهنده خدمات شهری است، اجرای پروژه های مذکور را گامی در مسیر تحقق این امر و تکریم ارباب رجوع خواند و افزود: با اجرای موفق این طرح نیازی برای مراجعه روستاییان به شهرها برای دریافت پاسخ استعلام ها نخواهند بود و در پی کاهش مراجعات حضوری، حجم ترافیک  کمتر شده و صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا محقق می گردد.

لازم بذکر است: به منظور اجرای هرچه بهتر پروژه های مذکور چند کارگاه آموزشی در سطح استان گیلان برگزار شده که در این دوره های آموزشی بیش از۴۵۰نفر شرکت داشته اند.

سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و به عنوان پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

Share