شمارش معکوس برای فیلتر تلگرام

تلگرام تا پایان فروردین ماه جای خود را به یک سامانه ملی می‌دهد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم اتخاذ شده در جهت جابجایی تلگرام با یک سامانه ملی تا پایان فروردین ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علاء الدین بروجردی با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن «تلگرام» گفت: تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد و این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده است.

نماینده مردم بروجرد درمجلس شورای اسلامی، افزود: این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

وی تصریح کرد: ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون، اما این تعداد سرریز می شوند؛ وقتی تلگرام از مدار خارج شد مردم به یک سامانه ملی روی می آورند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در رابطه با نگرانی هایی که رسانه های بیگانه بیشتر به آن دامن می زنند که سامانه های داخلی ایمن نیست و یا مسائلی از این گونه، به لحاظ بستر سازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده ای دارد صورت می گیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با رادیو شهری بروجرد افزود: این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.

Share