تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به شهروندان

دریافت خلافی خودرو ساده‌تر از همیشه، فقط با یک تماس!

دریافت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ میسر است؛ اما ساده‌تر از آن تماس با یک شماره تلفن ثابت و آگاهی از میزان تخلفات وسیله نقلیه با اعلام پلاک خودرو است؛ به همین راحتی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آگاهی از میزان تخلفات رانندگی برای همه رانندگان یک دغدغه است؛ در این بین پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به شهروندان تاکنون شیوه‌های متعددی را به مرحله اجرا گذاشته است.

براین اساس سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ برای اطلاع از خلافی خودرو و نمره منفی راننده معرفی شده است؛ روش کار در این سامانه این‌گونه است که فرد باید کد ۱۷ رقمی را که به شکل عمودی در پشت کارت خودرو هک شده و با IR شروع می‌شود از طریق پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کند که بعد از حدود ۴۰ ثانیه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات برای فرد ارسال می‌شود.

سایت راهور ۱۲۰ نیز خدمت دیگری است که پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به شهروندان ارائه داده و افراد می‌توانند در خصوص استعلام تخلفات رانندگی خود از این طریق نیز اقدام کنند.

در این بین پلیس راهور به این خدمات بسنده نکرده و شماره تلفن ثابت ۸۸۲۸۸۸۸۸ را برای دریافت خلافی خودرو اختصاص داده است؛ بدین منظور شهروندان می‌توانند با تماس با این شماره ثابت و اعلام شماره پلاک خورو به اپراتور از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند.

گفتنی است این سامانه تلفنی گویای پلیس راهور ناجا می‌تواند در خصوص آگاهی از وضعیت تخلفات رانندگی، صدور گواهینامه، کارت خودرو، نشانی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در شهر تهران، نشانی مراکز تعویض پلاک، لیست آموزشگاه‌های دریافت گواهینامه موتورسیکلت و همچنین مدارک احراز سکونت به منظور دریافت کارت خودرو به شهروندان اطلاعات کافی را ارائه دهد.

Share