در جلسه شورای ورزش شهرستان آستارا مطرح شد:

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور در آستارا | استفاده از ظرفیت سرباز محور سپاه برای فوتبال

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه پیشگیری استان، تصریح کرد: مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور به مناسبت هفته کار و کارگری با حضور ۱۵ استان کشور در آستارا برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای ورزش شهرستان آستارا برگزار و فرماندار این شهرستان با تشریح برنامه شورای ورزش شهرستان آستارا، خواستار برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اماکن ورزشی شهرستان و تامین خلاء فضاهای ورزشی آستارا شد.

آستارا یکی از شهرستان های فعال در حوزه ورزش گیلان است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: هم اکنون شهرستان آستارا بابیش از ۳ هزار ورزشکار و داشتن ۱۳۷ قهرمان کشوری، ۱۷۰ مربی آقا، ۶۱ مربی خانم، ۳۵ هیئت ورزشی و تاسیس ۴۲ باشگاه خصوصی و پرورش استعدادهای درخشانی همچون مبین عشایر و دانیال نیارشید دروازه‌بان‌های تیم نوجوانان و نونهالان فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از شهرستان های فعال در حوزه ورزش استان گیلان می‌باشد.

خاصی پور با ذکر مشکلات موجود برای ورزش فوتبال در آستارا با ۶۵۰ فوتبال آموز و همچنین تیم فوتبال شهرداری آستارا که به لیگ کشوری صعود کرده، گفت: همکاری تمام ارگان‌های شهرستان، جذب اسپانسر و درآمدزایی برای باشگاه مانند فروش محصولات فرهنگی برای هواداران و بازاریابی آنلاین می توان راه را برای موفقیت این تیم مردمی هموار کرد.

وی با اشاره به ده سالن ورزشی موجود در شهرستان اظهار کرد: در اردیبهشت امسال این اماکن ورزشی توسط اداره ورزش برای نگهداری و استفاده به مزایده گذاشته و اجاره داده خواهند شد.

خاصی پور همچنین ادامه داد: با امضای تفاهمنامه با دهیاران شهرستان آستارا تاسیس خانه ورزش را در سطح مدارس برای سال جاری در دستور کار داشته و با تجهیز این اماکن پویایی استعدادهای درخشان ورزش آستارا را انجام می دهیم.

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور در آستارا

در ادامه مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه پیشگیری استان، تصریح کرد: مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور به مناسبت هفته کار و کارگری با حضور ۱۵ استان کشور در آستارا برگزار می شود.

حجت پهلوان یلی همچنین افزود: این مسابقات به صورت زنده از شبکه ورزش از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت پخش می شود.

وی ادامه داد: این مهم میسر نخواهد بود مگر با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان زیرا که این مسابقات آبروی استان گیلان است و همچنین با برگزاری مسابقات کشتی ساحلی کشور در تابستان سال جاری، آستارا را به یکی از شهرستان های موفق برگزار کننده مسابقات ساحلی در سطح کشور تبدیل خواهیم کرد.

می‌توان از ظرفیت سرباز محور سپاه برای فوتبال آستارا استفاده کرد

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: احیای ورزش قهرمانی سبب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و رشد چشمگیر رفاه اجتماعی شده و رویکرد باشگاه‌ها فرهنگ محوری، اخلاق محوری و سپس انجام فعالیت‌های قهرمانی است.

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: اگر به دنبال برند کردن شهرستان آستارا توسط ورزش فوتبال هستیم باید برای این امر هزینه کرده و برای نمونه می‌توان از ظرفیت سرباز محور توسط سپاه برای فوتبال آستارا استفاده کرد.

وی با اعلام آمادگی برای کمک به باشگاه داری تیم شهرداری آستارا برای حضور در مسابقات کشوری از پشتیبانی اسکان و انجام مدیریت واحد و منسجم استفاده ابزاری از تمام امکانات این مجموعه برای موفقیت سرمایه‌های ورزش شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share