مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور

طرح راه آهن قزوین -رشت اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد!

مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور گفت: طرح راه آهن قزوین -رشت در حال حاضر در مجموع ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، علی اکبر مردی در حاشیه بازدید از طرح راه آهن در دست اجرای قزوین -رشت با اشاره به انجام عملیات اجرایی ۱۵۲ کیلومتر ریل گذاری این محورر افزود: زیرسازی این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل گذاری آن تا پایان امسال به پایان می رسد.
به گفته وی از هشت ایستگاه راه آهن این مسیر چهار ایستگاه لوشان، کوهین، امامزاده هاشم و رستم آباد به پایان رسیده و ساختمان اصلی مرکز رشت نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: تا کنون برای این پروژه یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به وی با اشاره به پایان عملیات پل کیلومتر ۵۵ این مسیر گفت:این پل ۱۰۰ متری یکی از گره های اصلی راه آهن قزوین -رشت بود که با تلاش و همت کارگران و متخصصان ایرانی کار طراحی و ساخت آن به طول ۵۵۰ متر و به کارگیری چهار هزار تن ورق برای عرشه آن بر روی ۱۰ پایه و با صرف ۵۱ میلیارد تومان به پایان رسید.
این خط آهن به طول ۱۶۴ کیلومتر بخشی از پروژه راه آهن قزوین- رشت- انزلی و آستارا و به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.

Share