رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد

گیلان به‌سوی سالمند شدن پیش می‌رود | انباشت نیرو در قسمت اداری و کمبود در قسمت درمانی

یوسف زاده بابیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان کادر درمانی آن نسبت به کادر پشتیبانی آن استاندارد لازم را ندارد، تصریح کرد: در قسمت پشتیبانی و اداری حجم و انباشت در تعداد نیرو به چشم می‌خورد اما در حوزه درمانی با محدودیت روبه‌رو هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاهرخ یوسف زاده چابک پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت مقام پرستار در سالن اجتماعات ناجا با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و تبیین جایگاه پرستار در جامعه پرستاری اظهار کرد: پاسداشت جایگاه پرستار در یک روز پاسخگوی زحمات و تلاش‌های ارزشمند جامعه پرستاری نخواهد بود چراکه نقش مؤثر پرستاران در حوزه درمان غیرقابل‌انکار است.

وی بابیان اینکه پیگیری مجلس، وزارت بهداشت و درمان در بحث پرستاری نشان از اهمیت این قشر مؤثر در جامعه سلامت دارد تصریح کرد: باوجود منابع محدود و عدم توانایی در پاسخگویی کامل مطالبات پرستاری ذره‌ای از فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های جامعه پرستاری کم نشده است و ما مجدانه پیگیری مطالبات پرستاری را در دستور کار قراردادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مهم‌ترین خواسته مسئولین دانشگاه‌های کشور را انجام مطالبات جامعه پرستاری عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان علی‌رغم همه مشکلات، همه توان خود را جهت انجام مطالبات پرستاران و ارتقاء جایگاه مادی و روحی آن‌ها به کار گرفته است تا منتج به نتیجه مطلوب برای این قشر از جامعه سلامت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر بهداشت و درمان گفت: هرقدر که حل مطالبات پرستاران، موجبات خرسندی این قشر از جامعه درمان را فراهم می‌کند ما نیز خرسند می‌شویم چراکه واقف به جایگاه والا و ارزشمند پرستاران در سلامت جامعه هستیم.

یوسف زاده طرح تحول نظام سلامت را تغییر درروند خدمت‌رسانی به مردم توصیف کرد و افزود: مایه خرسندی است که شاهد ایجاد شرایط جدیدی به لحاظ کاری و پرداخت‌ها و حتی نظام ارزیابی و عملکردها هستیم.

وی بابیان اینکه ظرفیت بهبود حدود ۵ هزار نیروی قراردادی در جامعه پرستاری وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت ۲ هزار و پانصد پست استخدامی نیز وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا این پست‌ها را برای نیروهای قراردادی قرار دهیم.

وی بابیان اینکه برخی از نیروها هستند که باوجود فعالیت در پست‌هایی که دارای سختی کار هستند اما از مزایای سختی کار بی‌بهره‌اند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را به کاربست تا این نیروها هم بتوانند از شرایط سختی کار برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در بحث نقل و انتقالات شرایط سختی به کار گرفته می‌شود به بحث عدم ظرفیت برای استخدام متقاضیانی که طرح خود را تمام می‌کنند اشاره کرد و افزود: استان گیلان با داشتن بیمارستان‌های خصوصی شرایط استخدام برای این متقاضیان را تسهیل کرده است که این شرایط در استان‌های دیگر کمتر به چشم می‌خورد.

وی بابیان اینکه استان گیلان به‌سوی سالمند شدن پیش می‌رود، اظهار کرد: نقش پرستاری در آینده درمانی گیلان بسیار مؤثر است.

یوسف زاده بابیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان کادر درمانی آن نسبت به کادر پشتیبانی آن استاندارد لازم را ندارد، تصریح کرد: در قسمت پشتیبانی و اداری حجم و انباشت در تعداد نیرو به چشم می‌خورد اما در حوزه درمانی با محدودیت روبه‌رو هستیم.

وی گفت: هرچند که برای بهبود این مسئله تلاش شد تا با کمک نیروهای طرحی این مسئله حل شود اما پاسخگوی درازمدت نیاز کادر سلامت گیلان نخواهد بود.

رئیس علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه فرسودگی پرستاری از آسیب‌هایی است که نتایج نامطلوبی را رقم می‌زند، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گوش شنوا برای شنیدن خواسته‌های صنفی پرستاران وجود دارد و پیگیری خواسته آن‌ها را در پیش خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه مدیریت نظام پرستاری زیر نظر علوم پزشکی و نظارت مستقیم بر حوزه پرستاری قرار می‌گیرد، گفت: دلیل این مهم اطلاع مستقیم از مشکلات جامعه پرستاری توسط ریاست دانشگاه است و شنیدن معضلات و مشکلات این قشر مؤثر است که این مسئله بسیار باارزش و حائز اهمیت است.

Share