کارشناس هواشناسی خبر داد:

کاهش دما، ابرناکی و مه آلودگی آسمان گیلان از فردا

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، ابرناکی، مه آلودگی آسمان و بارش برف در ارتفاعات استان از فردا (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، ابرناکی، مه آلودگی آسمان و بارش برف در ارتفاعات استان از فردا (چهارشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه کم فشار در منطقه است که بر این اساس، وزش باد جنوبی (گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها) و در نواحی جلگه ای مه مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از فردا بتدریج با نفوذ سامانه پرفشار، ابرناکی، مه آلود بودن هوا، روند کاهش دما ، ارتفاعات و بتدریج دامنه ها بارش برف، بارندگی و وزش باد تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.

غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا نیمه ابری، گاهی ابری و مه آلود، وزش باد جنوبی (گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، اواخر وقت بارندگی پراکنده عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، گاهی ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، وزش باد، بارندگی پراکنده پیش بینی کرد.

وی افزود: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با ۱۷ درجه مربوط به رشت (ایستگاه هواشناسی کشاورزی) و کمینه دما با سه درجه مربوط به لاهیجان ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی کشاورزی رشت طی شبانه روز گذشته را نیز شش درجه ذکر کرد.

Share