مسئول دفتر استاتی سازمان سراج در گیلان:

کارگاه دو روزه آموزش طنزنویسی در رشت برگزار شد

کارگاه دو روزه آموزش طنزنویسی با حضور استاد محمدرضا شهبازی مدیرباشگاه طنز انقلاب اسلامی، مدیر نشریه طنز راه راه و مدیر کانال طنزیم در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارگاه دو روزه آموزش طنزنویسی با حضور استاد محمدرضا شهبازی مدیرباشگاه طنز انقلاب اسلامی، مدیر نشریه طنز راه راه و مدیر کانال طنزیم در رشت برگزار شد.

در آئین اختتامیه این کارگاه آموزشی، سجاد ستوده مسؤول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه طنز در فضای رسانه ای گفت: امروز با دگرگونی قالب های رایج رسانه ای و با توحه به سرعت روزافزون تولید محتوا در بستر فضای مجازی، طنز و محتوای طنز اهمیت بیشتری یافته است.

ستوده در ادامه با اشاره به اثرگذاری قالب های مختلف طنز افزود: برای افزایش میزان اثربخشی یک محتوا و نیز گسترش دربرگیرندگی بیشتر یک موضوع در بین افراد بیشتری از جامعه، قالب طنز کاراتر از قبل خودنمایی می کند. اگر یک محتوا در شکل های گوناگون طنز ارائه شود، ضمن گسترش بیشتر آن محتوا و درگیری افراد و مخاطبین بیشتر با آن، می توان امید داشت که آن موضوع از ماندگاری بیشتری برخوردار شود.

وی در ادامه با اشاره به کارکرد طنز در فضای اجتماعی امروز، نقش طنزپرداز متعهد را به سان یک جراح دلسوز دانسته و گفت: طنزپرداز با قلم توانا اما برنده اش، کاستی ها و کمبودها را نشانه می گیرد، آنها را با لطافتی هنرمندانه بازتاب می دهد و در میان شوخی و لبخند به دنبال یافتن راه حل هایی مناسب برای این کمبودها می گردد.

مسئول دفتر استاتی سازمان سراج در گیلان در ادامه با اشاره به کارنامه درخشان طنز در گیلان و معرفی برجسته ترین طنزپردازان تاریخ معاصر کشور از این استان ضمن تجلیل از تلاش های طنزپردازانی همچون سیداشرف الدین گیلانی (نسیم شمال) و کیومرث صابری (گل آقا) گفت: سالهاست که در عرصه طنز جای خالی بزرگانی همچون گل آقا دیده می شود تا با طنز متعالی و سازنده در راستای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی استان و کشور گام بردارند و امید داریم که برگزاری این کارگاه و برنامه های جنبی و تکمیلی آن، در معرفی و رشد جوانان علاقمند به حوزه طنز در سطح استان موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرایند برگزاری دوره های طنزنویسی در گیلان گفت: افرادی که دوره را با موفقیت بگذرانند، در دوره های طنزنویسی تکمیلی که به شکل مجازی برگزار خواهد شد، حضور خواهند یافت و فرایند آموزش را ادامه می دهند. همچنین در ماه های آینده دوره ها و کارگاه های حضوری تکمیلی نیز برای این افراد در استان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این کارگاه آموزشی ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه جاری در رشت برگزار شد.

s

Share