هیچ فردی با پارتی بازی جذب نشده است | راه و شهرسازی بیشترین بدهی را به پیمانکاران دارد
خاوری با اشاره به اینکه از سال ۹۲ یک فقره جذب در سازمان خود نداشتهام و با پارتی بازی فردی را جذب نکردیم، گفت: در اداره ما هیچگونه خرید ماشینآلات فرسودهای صورت نگرفته است.
اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه مبارک فجر و زندهنگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: اگر انقادی از ما درست است باید به گوش جان بسپاریم و اگر در انتقادها تقوا رعایت نشد ما واکنشی نشان ندهیم.
وی با بیان اینکه براساس تصویب نامه شورای عالی اداری، امور راهداری و نگهداری راه از آغاز سال ۹۷ از ما گرفته میشود و به راهداری سپرده میشود، گفت: ساخت راه و مسکن برعهده ماست.
خاوری با بیان اینکه در سال ۹۶ از منابع مختلف اعتبارات استانی ۷۲ میلیارد داریم که تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: در بخش ملی مجموع اعتبارات ۹۰ میلیارد و جمع اعتبارات ۱۶۰ میلیارد است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان تصریح کرد: بخش بازآفرینی شهری و تابآفرینی شهری برای دولت بسیار حائز اهمیت است و قرار است بودجه ای برای آن اختصاص مییابد.
وی در ادامه با اشاره به پروژهای این اداره کل گفت: پروژه ملاسرا-شفت-زنجان اعتبار آن را تا شفت گرفتیم و قرار است آن را چهارخطه کنیم. برای پروژه رضوانشهر-انزلی سروان-فومن-پونل-آستارا ردیف بودجه در نظر گرفته شده است. پروژه انزلی به سمت بهشهر و پل کابلی آستانه اشرفیه نیز جزو پروژههای مهم در دست اجرا هستند و بصورت فازبندی اجرایی میشودن.
خاوری با اشاره به اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در کارها استفاده شده است، اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای سه پروژه توسط بخش خصوصی انجام میشود. دو پروژه امامزاده هاشم به انزلی و سراوان-سیاهکل-چابکسر به صورت BOT صورت میگیرد.
این مسئول با بیان اینک راه و شهرسازی یکی از دستگاه هایی است که بیشترین بدهی را به پیمانکاران دارد، گفت: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص پرداخت مطالبات در قالب اسناد خزانه صورت میگیرد.
وی در مورد میزان بدهی اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد بدهی مسجل و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مسلم است اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان است.
اختصاص بیش از ۲۲ هزار تن قیر به گیلان
به گزارش دیارمیرزا خاوری با اشاره به وضعیت راههای روستایی اظهار داشت: در بخش راههای روستایی ۴۸۳۹ کیلومتر آسفالت روستایی داریم که درصد برخورداری روستاییان از راه های روستایی ۵۹ درصد است.
وی از اختصاص بیش از ۲۲ هزار تن قیر به استان گیلان خبرداد و با اشاره به ۸ پروژه ۲۲.۵ روکش آسفالت روستایی اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تا بهمن امسال ۳۹۲ کیلومتر راههای روستایی در گیلان آسفالت شده است.د
وی افزود: در شهرهای رشت، بندر انزلی، لنگرود و لاهیجان بازآفرینی شهری پایدار صورت میگیرد و سعی داریم محلات این شهرها به سطح مطلوبی برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرحهای جامع و تفصیلی ۱۰ شهر در دست تهیه است، اظهار کرد:۵۲ شهر در استان گیلان طرح های جامع و تفصیلی مصوب هستند.
خاوری با اشاره به احداث مسکن مهر گفت: ۷۴ هزار و ۱۹ واحد مسکن مهر در استان گیلان ساخته شده است که ۵۱ و ۳۷۰ برای راه و شهرسازی است و ۶۱۶۰ واحد نیز فاقد متقاضی هستند که سعی میکنیم تا اوایل سال ۹۷ بسازیم تا پروژه مسکن مهر در گیلان تمام شود.
وی در ادامه اظهارات خود گفت:۴ بیمارستان در شهرهای رشت، لنگرود، تالش و لاهیجان در دست ساخت داریم که سعی می کنیم بیمارستان شهرهای لنگرود و لاهیجان را تا سال آینده به پایان برسانیم.
برای پیشرفت و توسعه استان گیلان باید همه دست به دست هم دهیم
وی با بیان اینکه تدارک راه در استان گیلان به علت مسافرپذیر بودن استان باید برای ۵ میلیون نفر باشد، گفت: مشکل اصلی ما بیشتر از تامین منابع، تامین مصالح است.
خاوری با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه استان گیلان باید همه دست به دست هم دهیم، اظهار داشت: امیدوارم نگاه کنیم و نگاه کنند که استانهای دیگر چگونه پیشرفت کردهاند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بنده از هر انتقادی استفاده میکنم، گفت: طرح صیقلان به تختی با حاشیه آن تصویب شده است اما اکنون حاشیه در نظر گرفته نمیشود و باید فقط کریدور آن صورت گیرد. این مسیر یک شاهراه است و امیدواریم بتوانیم این مسیر را آزاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ یک فقره جذب در سازمان خود نداشتهام و با پارتی بازی فردی را جذب نکردیم، گفت: در اداره ما هیچ خرید ماشینآلات فرسودهای صورت نگرفته است و اصلا این کار خلاف قانون است.
خاوری در ادامه اظهارات خود گفت: ۱۶۰ هکتار زمین دیگر باید خریداری شود تا فرودگاه سردار جنگل رشت تبدیل به یک فرودگاه استاندارد شود ولی متاسفانه منابع مالی آن تامین نشده است.
اگر راه آهن به انزلی نرسد، توجیه اقتصادی ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در مورد آخرین وضعیت راه آهن قزوین رشت نیز اظهار کرد: راه آهن قزوین-رشت در سال ۸۴ شروع شده است و پروژه بسیار سخت و فنی است و از نقاط بسیار سختی میگذرد. البته بنده اعتقاد ندارم که هرکس یک میکروفون میگرد بگوید که راهآهن امروز یا فردا تمام میشود زیرا این پروژه یک کار فنی است. در بخش زیرسازی ۱ کیلومتر از سمت گیلان و ۴ کیلومتر سمت قزوین مانده است و همچنین ۱۴۸ ریل گذاری انجام شده است. بنده اعتقاد ندارم که تمام کار راه آهن تا پایان سال انجام انجام میشود.
خاوری با بیان اینکه اگر راه آهن به انزلی نرسد، توجیه اقتصادی ندارد، ادامه داد: آوردن پروژه تا رشت به انزلی در حال انجام است اما در پروژه رشت تا آستارا هیچ کاری نشده است به غیر از ۸ کیلومتر آستارا به آستارا
وی افزود: سیاست ما این است که ایستگاه های راه آهن برای سهولت استفاده برای مردم باید در شهر قرار گیرد، گفت: ایستگاه راه آهن رشت در میدان گیل بیاید و در انزلی نیز ایستگاه در داخل شهر قرار میگیرد.
دیدگاه