سردار سلامی:

شهرهای موشکی ایران قابل شناسایی نیستند|موشک‌های خود را در مکان‌های مختلف گذاشته‌ایم

سردار سلامی گفت: شهرهای موشکی مکان‌های بسیار امنی در مقابل هجمه‎های دشمن از هر نظر هستند. این شهرها قابل شناسایی نیستند و بسیار زیاد و کثیر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درباره راهبرد ایران در مقابله با دشمن گفت: ما تلاش کردیم، تا جبهه متحد استکباری که نقطه تمرکز آنها جمهوری اسلامی بود را بشناسیم و نسبت به نقاط قوت و ضعف های خود نیز آگاهی بیشتری پیدا کنیم و تسلیم امریکا نشویم. ما گزینه نظامی را چه دشمن زیر میز قرار دهد چه روی میز واقعیت جدی در نظر گرفتیم و سال ها در فکر خود با دشمن می جنگیدیم تا راه مقابله با آنها را پیدا کنیم.

اهم اظهارات سلامی به شرح زیر است:

*برای ما شکست هرگز یک گزینه نیست؛ ما فقط به پیروزی می اندیشیم و این پیروزی فقط موضوع ذهنی نیست بلکه هدف ما این است که این آرمان ها و حقایق ذهن را به واقعیت های روی زمین تبدیل کنیم. جنگ کویت و عراق به ما نشان داد که امریکا دارای چه قدرتی است که قدرت بسیج کنندگی و ائتلاف سازی امریکا برای ما مشخص شد. در جنگ ۲۰۰۳ و نبردهای افغانستان کارگاه هایی بود که برآوردهای ما را نسبت به قدرت تهاجمی امریکا کامل می کرد.

* پهپادها لبه های جلویی فناوری های مدرن در جهان هستند. ما وقتی به فناوری پهپاد رسیدیم که ارکیو ۱۷۰ امریکا را نه تنها مهندسی معکوس می کنیم و بلکه از آن می گذریم و ان را بازسازی می کنیم.وقتی پهپادها توسط فرزندان همین میهن ساخته شدند و پهپادهایی با هزاران کیلومتر برد تولید می کنند که عملیات نظامی را با هدف انجام می دهند حتی مقامات بزرگ قدرت فناوری جهان نیز شگفت زده شده اند. یکی از مقامات قدرت های فناوری جهان می گوید شما در حال تشکیل یک تمدن بزرگ در جهان هستید شما در حال حاضر یک قدرت برتر جهان هستید.

*رادارهای ما امروز فناوری هایی دارند که معدود کشورها در سطح جهان این فناوری را دارند. سیستم های ما در صحنه عمل با پیچیده ترین سیستم های دشمن که رادارگریز و حرارت گریز هستند ایزوله هستند. خوشبختانه امروز به فناوری هایی آن دست یافته ایم و پدافندهای که در اختیار داریم که به مراتب از مدرن های سیستم های جهان جلوتر هستند.

*ما یک قدرت دفاعی هستیم ما درسطح استراتژیک دفاعی هستیم اما در سطح تاکتیک جنگی هستیم. ما می توانیم می توانیم منافع راهبردی دشمن در هر نقطه ای را به خطر بیاندازیم. دشمن در منطقه منافع راهبردی حیاتی زیادی دارد که اگر دست روی هرکدام بگذاریم منافع دشمن به خطر می افتد. ما سیاست های دشمن در منطقه را به طور کلی متوقف کرده ایم.

*شهرهای موشکی مکان های بسیار امنی در مقابل هجمات دشمن از هر نظر است. قابل شناسایی نیستند و این شهرها بسیار زیاد و کثیر هستند. ما تخم مرغ هایمان را در یک سبد نمی گذاریم که البته این یکی از الگوهای حفظ و نگهداری موشک های ماست. ما موشک های خود را به وفور در مکان های مختلف گذاشته ایم که در دشمن را در هرزمان و هرمکان هدف قرار می دهد.

*{درباره حضور مستشاران ایرانی در عراق و سوریه}: ما و کشورهای مسلمان سرنشینان یک سفینه هستیم و امنیت ما به هم وابسته است. وقتی ما جبهه را وسیع می کنیم دشمن را تجزیه می کنیم، انرژی او تحلیل می رود و دشمن را ضعیف می کنیم. امرزو ارتش سوریه و عراق عمق استراژی ماست. نزدیک شدن شما به دشمن بهترین استراتژی است و این قاعده اساسی ما در میدان های بیرونی است.

Share