رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

رئیس‌جمهور رسیدگی به «پسماندها، ریزگردها، آلودگی‌ هوا و احیای تالاب‌ها» را به بنده محول کرد‌

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: رئیس‌جمهور ۴ وظیفه رسیدگی به پسماندها، ریزگردها، آلودگی‌هوا و احیای تالاب‌ها را به بنده محول کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، عیسی کلانتری در آئین افتتاح بخشی از پروژه‌های صنعتی استان گیلان به‌مناسبت دهه فجر در شهرک صنعتی سپیدرود رشت اظهار داشت: شرایط نوین اطلاع‌رسانی امروز، دولت و حاکمیت را وادار به شفاف بودن کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه پیشرفت رسانه وحوزه اطلاع‌رسانی سبب شده تا کم‌کاری‌های احتمالی غیرقابل انکار باشد گفت: وجود حوزه‌های اطلاع‌رسانی سبب شده است تا مجموعه‌ها بتوانند از حقوقشان دفاع کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه افرادی که به فضاهای اطلاع‌رسانی دسترسی ندارند حقوقشان ضایع می‌شود خاطرشنان کرد: دولت به‌دلیل عدم دسترسی به حوزه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی مظلوم واقع شده است.

کلانتری با اعلام اینکه عده‌ای در کشور به‌دنبال تزریق ناامیدی در میان مردم هستند افزود: امروز یکی از وظایف دولت مبارزه با ایجاد ناامیدی در مردم است و دهه فجر فرصتی است تا دولت رسایی‌ها و نارسایی‌های موجور را برای مردم تبیین کند.

وی با اعلام اینکه آن‌هایی که تحریم‌ها را به کشور آوردند امروز به دنبال نابود کردن و سیاه‌نمایی درباره برجام هستند عنوان داشت: دولت تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد اما اختیاراتش محدود است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه کشاورزی ظرفیت محدودی دارد و نمی‌توان تمام بار اشتغال گیلان و مازندران را در این حوزه متمرکز کرد اظهار داشت: درست است که گیلان و مازندران ۶۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارند اما نمی‌توان ارتزاق مردم را در آن خلاصه کرد.

کلانتری عدم توجه به اصل توسعه پایدار را عامل مواجه شدن کشور با حجم عظیمی از جوانان تحصیکرده ولی بیکار دانست و گفت: اینکه به‌دلیل تخریب محیط‌زیست پروژه اشتغالزایی را متوقف کنیم امری غلط است زیرا هر پروژه‌ای مقداری محیط‌زیست را تخریب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید حق نسل‌های آینده را ضایع کرد ابراز داشت: باید در هنگام انجام کارها در کشور حقوق و نیازهای نسل‌های بعد را هم در نظر داشته باشیم و همچنین کاری کنیم تا گیلان و مازندران علاوه بر کشاورزی در صنعت هم ورود کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بدانند که سازمان حفاظت محیط‌زیست از آنان حمایت می‌کند تصریح کرد: رئیس‌جمهور ۴ وظیفه رسیدگی به پسماندها، ریزگردها، آلودگی‌هوا و احیای تالاب‌ها را به بنده محول کرده است.

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه دولت در لایحه بودجه ۲ میلیارد دلار برای رسیدگی به وضعیت پسماندها در نظر گرفته است گفت: منبع تامین این مبلغ صندوق توسعه ملی است و مجلس بدون اجازه مقام معظم رهبری آن را تایید نمی‌کند.

Share