تقدیم نامه استیضاح دو وزیر به هیئت رییسه

آخوندی و ربیعی استعفا دهند تا استیضاح نشوند

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه ای به رئیس جمهور جهت استعفای آخوندی و ربیعی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون گفت: مدت ها این بحث مطرح بود که به نظر می رسد مقداری رخوت و سستی در برخی از ارکان دولت وجود دارد که ممکن است به تیره شدن رابطه دولت و مجلس منجر شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هرچند وزرای راه وشهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی از دوستان خوب ما هستند اما جمعی از نمایندگان مجلس در راستای اجرای قانون اساسی و توجه به حقوق ملت خواستار استعفای وزرای مذکور شدند.

وی ادامه داد:در حال حاضر دونامه برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضای جمعی از نمایندگان که از تمامی طیف های سیاسی مجلس هستند، رسیده است و تقدیم به هیئت رئیسه مجلس شده است

تاجگردون تصریح کرد: رویکرد نمایندگان برای استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی یک رویکرد و موضوع کاری است که باید توجه داشت در حوادث نفتکش سانچی و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی مقصر هستند، البته شاید شخص وزیر مقصر نباشد اما در هرصورت وزارتخانه تحت مدیریت وزرای مذکور است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: علاوه بر تقاضای استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مشخص است از طرفدران رئیس جمهور نیز بودند در نامه ای به رئیس جمهور خواستار این موضوع شدند که علاقمند نیستند وزرای راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس استیضاح شوند، بنابراین باید وزرای مذکور استعفا بدهند تا روح تازه ای در کالبد وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی دولت دمیده شود.

گفتنی است؛ متن نامه نمایندگان به رییس جمهور برای درخواست استعفای دو وزیر راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نامه به هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی برای طرح تقاضای استیضاح این دو وزیر به شرح زیر است:

Share