لاهوتی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان لنگرود

گیلان علاوه بر کشاورزی باید صنعتی شود | وجود ۶۵ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور

نماینده مردم لنگرود یادآور شد: همانطور که آقای لاریجانی در سفر خود به گیلان بیان کردند در گیلان باید علاوه بر کشاورزی صنعت هم وجود داشته باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان لنگرود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: معضل بسیار بزرگ لنگرود موضوع انتهای آبخور آب آشامیدنی و آب کشاورزی آن است.

نماینده مردم لنگرود در خصوص حل این مشکل گفت: مشکل روستاهای جلگه‌ای را با استفاده از آب گیسوم آستانه اشرفیه برطرف کردیم و مشکل حدود ۶۰،۷۰ روستا حل شد و در آینده قصد داریم در پروژه ای به نام شهید املاکی حدود ۵۰تا۶۰ روستا را تحت پوشش قرار دهیم.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه اظهارات خود با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ اظهار کرد: روز گذشته با اصلاح قانون بودجه در کمیسیون بازسازی انهار و سد لاستیکی را به این قانون اضافه کردیم.

لاهوتی با اشاره بلایای طبیعی بر لزوم آمادگی کشور هنگام وقوع بحران تاکید کرد و اظهار داشت: ۳۶ نوع بلای طبیعی کشور را تهدید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع و محدودیت های دولت گفت: دلم برای آقای روحانی می‌سوزد زیرا دولت گذشته نفت را ۱۲۰دلار می‌فروخت و ۴۰۰تا۵۰۰ میلیارد در صندوق ذخیره ارزی اعتبار داشت، در حالی که دولت فعلی با حدود ۶۵هزار پروژه عمرانی نیمه تمام اداره کشور را به دست گرفت و این سیب گاز زده را باید با حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به اتمام برساند.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به طغیان رودخانه‌ها و سیل گذشته در لنگرود خطاب به کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اظهار کرد: ۴روستای لنگرود به شدت آسیب دید که با تلاش‌های فراوان با حوزه عمرانی به توافق رسیده ایم اما نیاز به عنایت جنابعالی است تا این مشکلات به پایان برسد.

لاهوتی با بیان اینکه مطالعات اجرایی فاضلاب ۱۱ شهرستان انجام شده است افزود: ۵ شهرستان با کمک وام بانک توسعه اسلامی قرار است تکمیل شود که به دلیل اینکه مقر بانک در جده است به دلیل نوبع رابطه ما با عربستان مشکل ساز شده است.

نماینده مردم لنگرود یادآور شد: همانطور که آقای لاریجانی در سفر خود به گیلان بیان کردند در گیلان باید علاوه بر کشاورزی صنعت هم وجود داشته باشد و باید برای حل بلایی که از گذشته سرمان آمد و گفتیم نباید صنعت به گیلان راه پیدا کند و خودمان را محدود کردیم چاره ای بیاندیشیم.

ویدر پایان  ایجاد شهرک‌های صنعتی در زمین‌های بزرگ را از راه حل های جذب سرمایه گذار نامید.

Share