شهردار رشت:

نمی‌توان از ۱۷ کامیون با تیغه برف روب انتظار معجزه داشت | شهروندان در برف بیشتر کمک کنند

صبح امروز جلسه بررسی دستورالعمل عملیات زمستانی ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در دفتر شهردار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مسعود نصرتی در جلسه ستاد بحران پیرامون مدیریت بهتر در زمان بارش برف احتمالی گفت: تیغه های برف روب معجزه نمی کنند بنابراین انتظار می رود شهروندان نیز در پاکسازی معابر و تکاندن برف از درختان به نیروهای خدمت رسان کمک کنند.

دعوت به مشارکت شهروندان در ایام برف / با ۱۷ کامیون با تیغه برف روب نمی توان انتظار معجزه داشت

شهردار رشت در این جلسه، غافلگیری در برف را همچون مبارزه با دشمن فرضی عنوان و اظهار کرد: برف نعمتی خدادادی است و سختی های مربوط به آن تنها چند روز است که این سختی های چند روزه نیز با فرماندهی منظم، دقیق و در حد توان به خوبی سپری می شود.

مسعود نصرتی افزود: از صفر تا ۱۰۰ غافلگیری در زمان برف به مدت ۲ ساعت است و اگر همه اقدامات به موقع انجام شوند با غافلگیری روبه رو نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید به موقع از توان بخش خصوصی استفاده شود، خاطر نشان کرد: بی شک امکان خدمات رسانی در روز اول در تمام سطح شهر وجود ندارد و استفاده از تجربیات دهه های گذشته و همراهی مردم در این زمینه لازم است.

شهردار رشت گفت: شهروندان می توانند در تکاندن برف از درختان، برف روبی کوچه ها و معابر و حتی در نحوه پارک خودروهای خود، هم به شهرداری و هم به شهروندان کمک کنند که این امر از دیدگاه اسلامی نیز بسیار پسندیده است.

نصرتی مشارکت شهروندان در کمک رسانی های ایام برف را بسیار ارزشمند خواند و از آنان خواست تا در تشکیلات ستاد بحران، در خیابان ها حضوری گرم داشته باشند زیرا با ۱۷ کامیون با تیغه برف روب نمی توان انتظار معجزه داشت.

تاکید بر باز بودن بازارها، ورودی بیمارستان ها و مدارس در ایام برف

وی بر لزوم باز بودن بازارها، ورودی بیمارستان‌ ها و مدارس در ایام برف تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش های خصوصی برای این‌مهم کمک گرفت.

شهردار رشت همچنین با اشاره به نشاط آوری برف گفت: استفاده از واژه بحران برای نعمت شادی بخشی چون برف، ایجاد تشویش می کند و باید عبارت بحران که بار منفی دارد از برف جدا شود و صدا و سیما در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این مهم، نقش بسیار مهمی را برعهده دارد.

شهردار رشت همچنین تصریح کرد: سپاه، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و راهور نیز نقشی اساسی در ایام برف ایفا می کنند.

نصرتی گفت: بستن تقاطع های غیر همسطح باید بر اساس تجربیات متولیان انجام شود و از هرگونه اقدامات هیجانی، احساسی و خودنمایی در حوزه مدیریت بحران باید پرهیز شود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت NGO ها با تهیه لباس متحدالشکل برای حل برخی مشکلات در ایام برف تاکید کرد.

لباس خوب و غذای گرم باید برای پاکبانان در ایام بحران تهیه شود

محمد حسن علی پور، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این‌جلسه نیز با انتقاد از وضعیت نظم در بحران گفت: آنطور که باید نظم و ترتیب در بحران دیده نمی شود.

وی بر ضرورت بازبودن نانوایی ها و وصل بودن آب و گاز و برق شهروندان در ایام بحرانی بارش برف تاکید کرد.

این عضو شورا همچنین افزود: لباس خوب و غذای گرم باید برای پاکبانان در ایام بحران تهیه شود.

سال های گذشته رضایت مردم به طور شایسته حاصل نشد

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز بر لزوم برطرف کردن ضعف های مدیریتی سال های گذشته اظهار کرد: هرچند شهرداری تمام توان خود را در بحران برف به کار گرفت اما رضایت مردم بطور شایسته حاصل نشد.

ساحره میر سیدی با بیان اینکه هماهنگی ها نباید به روز خاصی موکول شود افزود: ناهماهنگی ها در نیروهای تحت اختیار شهرداری باید برطرف شود.

پلیس ۳۰ دستگاه خودرو برای بحران آماده به کار دارد

رییس پلیس راهور رشت نیز بیان داشت: پلیس نیز ۳۰ دستگاه خودرو برای بحران آماده به کار دارد.

سرهنگ رمضانی گفت: با ۹ پایگاه پلیس نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: پلهای روگذر در ایام یخبندان باید بسته شوند و پلیس آمادگی لازم را برای فشار بار ترافیکی دارد.

خدمات هواشناسی در قالب پیش بینی های کوتاه مدت ۳ و ۶ روزه انجام می شود

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان نیز گفت: در حال حاضر خدمات در قالب پیش بینی های کوتاه مدت ۳ و ۶ روزه انجام می شود.

مازیار غلامی افزود: بر اساس پیش بینی های اقلیمی، تغییرات دما و بارش به صورت کلی معدل گیری می شود.

وی ادامه داد: دستورالعمل ها تنظیم و موارد تعیین شده نیز توسط هواشناسی با دقت پوشش داده می شود.

۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی توسط بخش خصوصی به ناوگان شهرداری اضافه می شوند

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز با بیان اینکه شهرداری برای ایام برف بالغ بر۵۹ دستگاه پیش بینی کرده است اظهارداشت: از این تعداد، ۱۷ دستگاه دارای تیغه برف روب بوده و شهرداری در مجموع دارای ۱۸ دستگاه تیغه برف روب است.

به گفته علی مقصودی شهرداری از ۱۱ دستگاه لودر، ۶ دستگاه بیل بکهو ، ۱۱ دستگاه بابکت و یک دستگاه بیل مکانیکی برخوردار بوده ودر مجموع ۵۰ دستگاه تخصصی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نیروی عملیاتی در سازمان ها و مناطق پیش بینی شده اند خاطر نشان کرد: ۳۷۵ نیروی پاکبان تحت امر سازمان مدیریت پسماند و ۲۵۵ نفر از نیروهای فضای سبز در ایام برف خدمت رسانی می کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تصریح کرد: ۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی توسط بخش خصوصی به ناوگان شهرداری اضافه می شوند.

کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی در سال گذشته بود

مقصودی کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اساسی در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس امسال ۱۷ نیرو به عنوان راننده اتوبوس از سازمان عمران آماده همکاری شدند‌.

وی همچنین‌گفت: اولویت با پاکسازی مسیرهای درجه یک است و برای نیروهای خدمات رسان در ایام بحران، غذا و لباس گرم تهیه می شود. در این جلسه که با عنوان دستورالعمل عملیات زمستانی ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت برگزار شد، علاوه بر دکتر نصرتی شهردار کلانشهر رشت، محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت، بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، ساحره میرسیدی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، سرهنگ رمضانی رییس پلیس راهور شهرستان رشت، سرهنگ حسین پورحیدری معاون اجرایی سپاه ناحیه مرکزی رشت، مازیار غلامی سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان، رضا محمدی نژاد نماینده فرماندهی انتظامی استان گیلان و سه سلطانی به نمایندگی از صدا و سیما و همچنین جمعی از شهرداران و معاونان خد مات شهری شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

Share