فرماندار لنگرود:

بررسی‌ها حاکی از تعمدی بودن آتش‌سوزی مسجد شلمان توسط آشوب‌گران است

فرماندار لنگرود در تشریح جزئیات آتش‌سوزی مسجد و بقعه سیدعلی کیا شلمان، گفت: بررسی‌های اولیه تعمدی بودن آتش‌سوزی را توسط آشوب‌گران نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسجد و بقعه آقا سیدعلی کیا شلمان  بامداد جمعه در اقدامی مشکوک در شلمان شهرستان لنگرود به آتش کشیده شد که از همان ساعات  ابتدایی گمانه‌زنی‌ها درباره چرایی این آتش‌سوزی در رسانه‌های مختلف متفاوت بود.

متأسفانه با توجه به شدن آتش‌سوزی این مسجد به‌شدت تخریب و چندین جلد از کلام‌الله مجید و کتب مقدس در آتش سوخت.

فرماندار شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی مسجد و بقعه در شلمان اظهار کرد: حدود ساعت ۳۰ بامداد روز جمعه مسجد و بقعه آقا سید کیا، شهر شلمان که هر دو در محوطه گلزار شهدا قرار دارند دچار حریق شد.

سیدرضا جوادپور با بیان اینکه آتش‌نشانی شلمان و شهرهای مجاور در تلاش دو ساعته موفق به مهار آتش شدند، افزود: در این حریق ۱۰۰ درصد مسجد تخریب و ۴۰ درصد بقعه آقا سید کیا آسیب دید.

فرماندار لنگرود تصریح کرد: بررسی‌ها برای علت وقوع این حادثه از ساعات اولیه حریق آغاز شد که بررسی‌ها عمدی بودن این حادثه توسط افراد خاص و آشوبگر را نشان می‌دهد.

جوادپور با بیان اینکه عوامل این حادثه در کمترین زمان شناسایی و با آنان برخورد قاطع خواهد شد، گفت: دشمنان بر روی خواسته‌های طبیعی و مرسوم مردم در زمینه اقتصاد و بهبود معیشت سوار شده تا با ایجاد اغتشاش و فتنه، به انقلاب و نظام آسیب وارد کنند.

وی بیان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعین در منطقه از ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور خوشحال شدند ولی مردم با بصیرت کشور سریع صف خود را از آشوبگران جدا کردند و به حمایت از انقلاب و نظام پرداختند.

در پی بروز این حادثه مردم ولایت‌مدار شلمان با تجمع در برابر بقعه سید علی‌کیا با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از این اقدام شنیع اعلام کردند.

این مسجد محل سخنرانی سردار قاسم سلیمانی است که در مراسم اربعین شهید مرتضی حسین‌پور نابغه گیلانی مدافع حرم وعده پایان داعش را داده بود.

Share