قالیباف در همایش فرماندهان دوران دفاع مقدس مازندران، گیلان و گلستان

اقتصاد کشور به گل نشسته است | ‌۴ درصدی‌ها ‌به راحتی ‌زندگی مردم را له کرده‌اند

شهردار سابق تهران گفت: امروز ۴ درصدی‌ها در کشور افرادی هستند که قانون را به راحتی در کشور دور می‌زنند و زندگی مردم را له می‌کنند و فرصت را به مردم در تصمیم‌گیری‌ها نمی‌دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در همایش فرماندهان دوران دفاع مقدس استان‌های مازندران، گیلان و گلستان اظهار داشت: مازندران استان محبان اهل بیت(ع) بوده و ‌از جنبه ظرفیت‌های مادی و طبیعی خوبی برخوردار از مواهب طبیعت است.

وی افزود: خطه شمال و نمادی از امامزادگان و متعلق به اهل بیت است (ع) و علمای بزرگی در عرصه‌های حوزوی و دانشگاهی در این استان زندگی کرده‌اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با یادآوری خاطراتی از حضورش در مازندران‌ تصریح کرد: این استان از بعد کمی و کیفی منحصر به فرد بوده و در همه مقاطع قبل و بعد از انقلاب مردمان آن نقش آفرین بودند. مردم استان در مهربانی و نوع دوستی در برهه پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مشهور هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان مازندران مبدع ایجاد گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) بودند، گفت: این خطه در همه حوزه‌ها حتی در مقابله با بلایای طبیعی کارآمد بوده و روحیه عطوفت، نوع دوستی، شجاعت، رزمندگی و مجاهدت  در مردمان این خطه موج می‌زند.

قالیباف با اشاره به اینکه ارتباط و پیوند با مردم مازندران برای بنده همواره مایه افتخار بوده و با دل و جان برای دیدار با فرماندهان دوران دفاع مقدس شمال کشور با آنان دیدار کردم، تصریح کرد: روحیه فرهنگ زنده ماندن دفاع مقدس در مدافعان حرم این استان نیز نمود عینی داشته و پیشکسوتان دفاع مقدس و بستگان سببی و نسبی دوران دفع مقدس نیز از این نسل به خیل شهدا رفتند.

وی با تسلیت شهادت سردار ییلاقی، گفت: او  جانباز و از سرداران گرانقدر این خطه بوده و یادش همواره در دل‌ها و خاطرات باقی  می‌ماند.

قالیباف با اشاره به اینکه مازندران  از معدود استان‌هایی بوده که از جهت کمی بیشترین اعزام را در دوران دفاع مقدس در مناطق غرب، جنوب و مناطق جنگلی داشته است، افزود: این خطه عرصه شخصیت‌های بزرگ علمی و دانشگاهی بوده و است.

وی تاکید کرد: فرهنگ و مدیریت جهادی، روحیه ایثارگری، عقلانیت، معنویت، عدالت خواهی، برادری و اخوت رزمندگان دفاع مقدس اگر امروز تداوم پیدا کند و فرصت بروز و ظهور در عرصه‌های کاری و ماموریتی و مسئولیتی پیدا کنند و  همگان وفادار به این خصلت‌ها و خصوصیات باشیم یقیناً مشکلی در کشور باقی نمی‌ماند و  بر مشکلات فائق آمده و چالش‌ها را برطرف می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم همواره در دوران دفاع مقدس، عرصه تصمیم‌گیری و اداره کشور حضور داشته و ظرفیت‌های مردمی کارساز بسیاری از مشکلات کشور است، افزود: زمانی که ظرفیت مردم را ندیده گرفتیم چالش برای ما در کشور ایجاد شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از امام راحل آموخته بودیم که مردم و مستضعفین رکن رکین انقلاب و نظام بوده و هستند، افزود: دفاع مقدس بدون مردم پیش نمی‌رفت و حکومت بدون مردم امکان ادامه حیات ندارد و ما بر این باور هستیم که هر تصمیمی که منجر شود مردم از عرصه تصمیم‌گیری کشور حذف بشوند با آن مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر ما در اقتصاد به گل نشستیم و مردم در چرخه زندگی این عرصه در حال له شدن هستند به واسطه عدم حضور مردم در اقتصاد است، گفت: فساد سیستماتیک در کشور که هر روز مشاهده می‌کنیم ریشه اصلی آن در این است که مردم در اقتصاد حضور ندارند.

قالیباف با اشاره به اینکه متاسفانه به اذعان برخی مسئولان فعلی روحیه جهادی، ایثارگری را مختص به زمان جنگ دانسته، گفت: از آنان سئوال داریم که در علوم پیچیده امروز علوم پیچیده‌تری از عرصه دفاع وجود دارد.

وی بیان کرد: مردم در بحث اقتصاد، استفاده از ظرفیت‌های پولی و مالی در بانک‌ها دو تا سه درصد حق استفاده دارند و به اذعان این مسئولان مردم در این حوزه‌ها درک و فهم ندارند. رمز موفقیت در این مقاطع این بوده که مردم در مصدر تصمیم‌گیری و ایفای نقش در دوران دفاع مقدس بوده و حضور دارند.

شهردار سابق تهران با اشاره به اینکه ورود رانت سبب حذف مردم و حذف همه ظرفیت‌های یک ملت و مردم شده است، گفت: امروز ایران اسلامی یک قدرت منطقه‌ای شده که آنهایی که دل در گرو غرب در کشور دارند نمی‌خواهند این حرف را باور کنند.

وی با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای در سیاست خارجی کشور اثرگذار بوده و موجب عزت کشور شده است، افزود: اگر امروز در اوج قدرت در ارتباطات بین‌المللی هستیم و حتی قدرت وتو کردن ایران را استکبار ندارد دلیل آن به واسطه داشتن روحیه مبارزه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ظلم از نخستین عناصر یک انسان بوده و به عنوان یک مسلمان و محب اهل بیت باید با ظلم مبارزه کنیم، تصریح کرد: مردم محور و مرکز این مبارزه بوده و عزت نظام است.

قالیباف با بیان اینکه بی‌شک این ملت توانسته هژمونی آمریکا را در منطقه بر هم بزنند و او را به زانو درآورند، تاکید کرد: امروز باز فرهنگ مبارزه و دفاع سبب ایجاد موفقیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران با ایجاد فتنه ۸۸ خواستند ایران را به سمت سرنگونی سوق دهند، گفت: ۹ دی سبب دفاع از امنیت ملی و حریت نظام شده است.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه امروز خروج داعش از کشورهای منطقه سبب شد تا ایران یک کشور امن در سطح امنیت عمومی و بین المللی و سیاسی شود، تصریح کرد: معتقدیم مبارزه با آمریکا و استکبار از وظایف جدی و قطعی ما است. فلسفه انقلاب اسلامی برای مبارزه با فقر و غنا، ظالمین و مستکبرین بوده و به این شدت هم انقلاب اسلامی برای خدمت به محرومان، تامین رفاه مردم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه داخلی بر این باور هستیم شعار مرگ بر آمریکا در داخل کشور به مفهوم کار، کار، کار و خدمت به مردم و گره باز کردن از مشکلات مردم است و این کار صرفا با حضور مردم در صحنه میسر خواهد شد، گفت: با این مردم پیمان بستیم و واقف هستیم که رزمندگان دفاع مقدس از بطن این مردم آمدند و رزمندگان بازنشستگی ندارند و با افتخار به جنگ رفته و شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه عرصه امروز کشور برای برخی آقایان مسئول کشور، عرصه مال، قدرت و منال و پول بوده و به کسی تعارف نمی‌کنند، افزود: این افراد مسئول فعلی که برخی از آنها حتی حضوری در دفاع مقدس نداشته برای مسئولیت و پست تعارف نمی‌کنند.

وی بیان کرد: امروز ۴ درصدی‌ها در کشور افرادی هستند که قانون را به راحتی در کشور دور می‌زنند و زندگی مردم را له می‌کنند و فرصت را به مردم در تصمیم‌گیری‌ها نمی‌دهند.

شهردار سابق تهران گفت: به صراحت می‌گویم اصولگرا و اصلاح‌طلب در این بین تفاوتی ندارد. برخی از افراد قدرت طلب هستند و با نگاهی به زندگی سیاسی افراد می‌فهمیم افرادی که در منتهی‌الیه قدرت بوده چپ و راست برایشان موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب نکردیم تا قدرت در اختیار افراد خاص بگذاریم، گفت:  قدرت در اختیار هر فردی باشد امانتی برای خدمت به مردم است.

قالیباف با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس از مظلوم‌ترین افراد جامعه بوده و دل پرخونی نسبت به مسئولان قدرت طلب دارند، گفت: صادقانه از بنده بپذیرید که هیچ راهی نداریم و با حفظ روحیه جهادی بحث‌ها را به کنار بگذاریم و مردانه به میدان بیاییم و امروز هم می توانیم مشکلی از مشکلات مردم را رفع کنیم.

Share