سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر داد:

۲ کشته و بیش از ۱۰۰ مصدوم در زلزله تهران

سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۲ ریشتری شب گذشته را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله ۵.۲ ریشتری تهران، گفت: شش استان تهران، البرز، مرکزی، قزوین قم و گیلان از این زلزله متاثر شده‌اند. همچنین بعد از این زلزله تاکنون ۱۱۷ مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشته‌ایم که از این تعداد ۴۸ نفر بستری شدند و ۶۷ نفر هم ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه این زلزله دو نفر فوتی به دنبال داشته که یکی از آنها خانم ۷۰ ساله‌ای است که به دلیل حمله قلبی فوت شده است و دیگری دختری ۱۰ ساله بوده که به دلیل استرس بالا فوت شده است، ادامه داد: اقداماتی برای ارائه خدمات درمانی مورد نیاز انجام شده است. در این راستا آمبولانس، اتوبوس‌آموبولانس و موتورلانس در مناطق زلزله‌زده تهران، البرز و مرکزی اعزام و مستقر شدند و تیم‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی معین هم جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده استان‌های تهران و البرز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اوژانس کشور، خالدی ادامه داد: در عین حال فعال کردن مراکز EOC دانشگاه‌های علوم پزشکی درگیر، تخلیه بخش اورژانس درمانی در رینگ اول مناطق زلزله‌زده تهران و البرز، آماده‌ باش کلیه مراکز درمانی در رینگ‌های دوم و سوم جهت پذیرش مصدومین احتمالی این حادثه از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

Share