یوسفیان ملا مطرح کرد:

دریافت یارانه برای اموات با عدم ثبت فوت | تصمیمات جدید مجلس برای یارانه‌ها در سال ۹۷

عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ارائه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به افزایش تعداد یارانه بگیران در سال ۹۷، گفت:حذف یارانه به صورت خوداظهاری است و دولت خود به سراغ درآمد افراد نمی رود تا مشخص شود که درآمد این افراد چه میزان است و همه افراد براساس خوداظهاری می گویند که درآمد ما بالای ۲ میلیون نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمتر از یک میلیون نفر در کشور درآمد خود را زیر ۲ میلیون تومان اعلام کردند، افزود: دولت به تناسب مشاغل و شرایط برخی افراد، یارانه آنها را حذف کرده است به عنوان مثال ایرانیان خارج از کشور و افراد در اصناف مختلف بازار از لیست یارانه بگیران حذف شدند.

مشکل عدم حذف پردرآمدها به نظام بررسی صلاحیت دریافت کنندگان یارانه بر می گردد

وی ادامه داد:زمانی که در خانواده ای یکی از اعضای خانواده فوت می شود برخی افراد شناسنامه  را به پزشک قانونی و ثبت احوال برای ثبت فوت و ضرب مهر نمی برند، تا بتوانند از یارانه متوفی استفاده کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل عدم حذف پردرآمدها به نظام بررسی صلاحیت دریافت کنندگان یارانه بر می گردد، یادآور شد:آنگونه که مشخص است به حساب بانکی افراد نمی توان وارد شد و دولت به میزان املاک و مستغلات افراد نیز وارد نشده و فقط اظهار شده که فردی که به عنوان مثال دو خودرو به نامش ثبت شده و از لحاظ مالی وضعیتش خوب است یارانه اش قطع شده که این کافی نیست.

مجلس سه اختیار اصلی پرداخت یارانه به چه افرادی، چه مبلغ و چه چیز را به دولت داده است

وی افزود:اگر موضوع خوداظهاری در شناسایی دهک ها مطرح می شود پس باید به اظهارنامه ها رسیدگی شود تا صحت و سقم اظهارها مشخص شود، لذا به راحتی می توان آمار گرفت و دهک های پردرآمد را حذف کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس سه اختیار اصلی درباره یارانه ها به دولت داده که به چه کسانی یارانه دهد چه مبلغ یارانه دهد و چه چیز یارانه دهد، ادامه داد: پرداخت یارانه به صورت کالا و غیرنقدی می تواند بخشی از مشکلات را حل کند و دولت کوپن در اختیار افراد قرار دهد تا از مغازه های نزدیک به محل زندگیشان خرید کنند.

مجلس در بودجه سال ۹۷ درباره یارانه تصمیم جدید اخذ می کند

وی با اشاره به اینکه دولت تاکنون برنامه ریزی صحیحی در بخش اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نداشته است، اظهار داشت: اظهارات جدیدی مبنی بر اینکه یارانه در اختیار استان ها قرار بگیرد مطرح شده که این موضوع نیز مشکلاتی ایجاد می کند، لذا باید برنامه ای منسجم و یکپارچه درباره یارانه در مجلس تصویب شود و دولت براساس این برنامه منسجم عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس در بودجه سال ۹۷ درباره یارانه تصمیم جدید اخذ می کند، تصریح کرد: زمانی اختیارات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سازمان برنامه و بودجه بود اما متاسفانه این اختیار از سازمان سلب شده و این پرداخت های کنونی نشان می دهد که برنامه ریزی ها صحیح نبوده است.

Share