حضور تیم‌های ارزیاب هلال احمر در صحنه

جزئیات ۷ زمین‌لرزه‌ پیاپی بامداد امروز در کرمان

ساعت ۶ بامداد امروز زلزله ای به قدرت ۶.۱ ریشتر، شهداد کرمان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوسته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد امروز جمعه ۱۰ آذر و به فاصله حدود یک ساعت، ۷ زمین‌لرزه‌ پیاپی به بزرگای ۴ تا ۶.۱ در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی مناطق «هجدک» و «شهداد» در استان کرمان را لرزاند.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۶:۰۲:۴۴ ثانیه روز جمعه ۱۰ آذر ماه اولین زمین‌لرزه را در “هجدک” کرمان ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۷۳ درجه عرض شمالی و ۵۷.۳۹ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۳۸ کیلومتری هجدک، ۴۶ کیلومتری شهداد، ۴۸ کیلومتری چترود، استان کرمان به ثبت رسیده است.

به دنبال وقوع این زمین لرزه و ۱۲ دقیقه بعد زمین لرزه‌ای با بزرگای ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی «شهداد» در استان کرمان را لرزاند. مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۶۹ درجه عرض شمالی و ۵۷.۴۴ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۴۰ کیلومتری شهداد، ۴۳ کیلومتری هجدک، ۵۲ کیلومتری چترود، استان کرمان به ثبت رسیده است.

پس از زمین لرزه دوم، از ساعت ۶:۱۹ تا ۶:۴۹ دقیقه بامداد سه پس لرزه با بزرگای ۴، ۴.۲ . ۴.۱ ریشتری در حوالی منطقه «هجدک» استان کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

در ساعت ۰۷:۰۴:۵۹ دقیقه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگای ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی «هجدک» در استان کرمان را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۶۸ درجه عرض شمالی و ۵۷.۳۸ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در فاصله ۳۸ کیلومتری هجدک، ۴۳ کیلومتری شهداد، ۴۶ کیلومتری چترود، کرمان به ثبت رسیده است.

در آخرین زمین لرزه بزرگ بامداد امروز استان کرمان، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۷:۲۱:۳۰ ثانیه صبح امروز جمعه ۱۰ آذر ماه زمین‌لرزه ۴ ریشتری را در منطقه هجدک استان کرمان ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۷۲ درجه عرض شمالی و ۵۷.۴۱ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در فاصله ۴۰ کیلومتری هجدک، ۴۴ کیلومتری شهداد، ۵۰ کیلومتری چترود، کرمان به ثبت رسیده است.

تخریب ۳۰ منزل خشتی و قدیمی

جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

هلال احمر از اعزام ۶ تیم ارزیاب، تیم های آنست ( سگ های تجسس)، اعزام تیم های اسکان اضطراری به منطقه و  اعزام بالگرد جهت ارزیابی هوایی خبر داد.

موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در ساعت ۹ صبح در گفت‌وگویی تلویزیونی با اعلام اینکه هم اکنون در منطقه زلزله زده حضور دارد و   با هلی‌کوپتر نیز از منطقه بازدید کرده است، گفت: در این منطقه ۵۰ روستا داری سکنه وجود دارد که ۸ روستا درگیر زلزله است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه زلزله تلفات جانی نداشت، گفت: در این حادثه تعدادی نیز مصدوم شدند که برخی از آنها به صورت سر پایی درمان و برخی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته  موسوی،  این حادثه موجب تخریب و ویرانی برخی خانه‌ها خشتی منطقه شده است.

بنا  بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله ۳۷ کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست و تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیش از ۳۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

موسوی در گفت و گو با ایسنا،  با  اشاره به اعزام اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منظقه تصریح کرد: در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم.

Share