با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

افتتاح بنای جدید آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) چولاب

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: علمی‌ترین و مترقی‌ترین ابزار اقتصادی اسلام برای از بین بردن مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه وقف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، در آئین افتتاح مجتمع موقوفه تولید نان در رشت و افتتاح بنای جدید آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) چولاب، گفت: وقف یکی از راهکارهای اقتصادی اسلام برای برون رفت از مشکلات جامعه است.

وی اظهار کرد: علمی‌ترین و مترقی‌ترین ابزار اقتصادی اسلام برای از بین بردن مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه وقف است.

علیزاده به برخی از برکات اقتصادی وقف اشاره و خاطرنشان ساخت: کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت، ترویج روحیه ایثار و فداکاری و تلاش در جامعه و همچنین افزایش اشتغال و کاهش بیکاری از برکات اقتصاد وقف است.

وی اعلام کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه و راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به سنت حسنه وقف است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: یکی از راه های برون رفت از مشکلات معیشتی، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی متکی بر توان و داشته‌های داخلی است.

وی وقف را از ارکان نظام اقتصادی اسلامی دانست و گفت: این سنت حسنه در کنار انفاق، قرض الحسنه، خمس و زکات علاوه بر حل مشکلاتی مانند فاصله طبقاتی، توزیع ثروت به ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند.

علیزاده با اشاره به استقبال اوقاف گیلان از طرح‌های اشتغالزایی و همکاری با سرمایه گذاران در تامین زمین، گفت: هدف اولیه وقف خدمت رسانی به افراد جامعه اسلامی است، سنت حسنه وقف دشمن بیکاری است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به در دست ساخت بودن ۱۱ پروژه عمرانی در حوزه موقوفات گیلان، گفت: متراژ  در دست ساخت این موقوفات ۲۳ هزار متر مربع است که با بهره برداری از این طرح ها ۱۶۰ میلیارد ریال ارزش افزوده، عاید موقوفات استان می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه برای یک هزار و ۵۵۱ نفر در ساخت و سازهای بقاع متبرکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شغل شده است، گفت: در پروژه‌های عمرانی موقوفات برای ۳۴۱ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: با وجود ۸۷ خادم ثابت، ۲۵۴ خادم توافقی و ۳۱ نیروی قراردادی مدیریتی از منابع داخلی، اوقاف گیلان ۲۳۰ میلیارد تومان بار مالی از روی دوش دولت برداشته است.

گفتنی است: مجتمع تولید نان «الهه گندم» در زمین موقوفه مسجد امام رضا(ع) بلوار دیلمان رشت ساخته شده و برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال نموده است.

Share