شهردار رشت در دیدار با سرمایه گذاران بین المللی بخش خصوصی تاکید کرد:

استفاده از توانمندی‌های کشور آلمان برای سرمایه‌گذاری در گیلان

شهردار رشت در نشست تخصصی با سرمایه گذاران بین المللی بخش خصوصی گفت: باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور آلمان برای سرمایه گذاری در گیلان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار این کلانشهر ظهر دوشنبه در نشست تخصصی که با حضور سرمایه گذاران بین المللی و جمعی از مدیران و مشاوران سرمایه گذاری، جهت جذب سرمایه گذار در ابعاد‌ مختلف توسعه کلانشهر انجام شد با اشاره به مباحث مطرح شده زیست محیطی در رشت، اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه برای رودخانه های زرجوب و گوهررود، جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه ها و راه اندازی زباله سوز سراوان از مسائل زیست محیطی فعلی رشت است.

 تهیه چند هکتار زمین به منظور ساماندهی مدیریت پسماند رشت

مسعود نصرتی با بیان اینکه پیرامون مساله دستگاه زباله سوز با دو سازمان محیط زیست و برنامه‌ و بودجه کشور مذاکراتی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در کشور ضابطه حریم شهر و مناطق مسکونی با محل های دپو، تفکیک زباله، زباله سوز و نیروگاه وجود دارد که بر اساس آن، دپوی زباله در حدود یک و نیم‌کیلومتر خارج از شهر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: توانایی حفظ و نگهداری کامل این پروژه‌ها در رشت وجود ندارد و این ‌مساله بر نگرانی‌های شهر افزوده است و اگر شرکای بین المللی از صفر تا صد انجام کار را با ارائه پشتیبانی‌های لازم بپذیرند، از سوی مسئولان کشور نیز از حمایت های کامل و لازم برخوردار می شوند.

شهردار رشت گفت: در صورت وجود تکنولوژی و پشتیبانی مناسب و ‌توانایی های لازم، چند هکتار زمین در نقاط مختلف شهر یا در یک نقطه به صورت متمرکز جهت دپوی زباله، ایجاد نیروگاه زباله سوز و بهره برداری از کود آلی در رشت مهیا می‌شود.

نصرتی تاکید کرد: طی مذاکرات صورت‌ گرفته، با پشتیبانی دولت، از حمایت سازمان‌های متولی نیز در این زمینه برخوردار می‌شویم.

شهردار رشت همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون تراموا نیز آن را کاملا وارداتی خواند و بیان کرد: تراموا با ورود از منطقه آزاد انزلی، شامل هزینه گمرک نمی‌شود و از این لحاظ مقرون به صرفه تر است.

رشت با اقدامات ابتکاری، تبدیل به مقصد خوراک شناسی منطقه می شود

نصرتی در ادامه، گره زدن برند جهانی شهر خلاق خوراک شناسی را با غذاهای محلی گیلان بسیار خلاقانه عنوان کرد و گفت: در زمینه شهر خلاق خوراک باید به نتایج مطلوب تری دست یابیم. این شهر با وجود ورود ۳۶ میلیون‌ مسافر در سال و دارا بودن خوراک های متعدد، تنها با انجام کارهای ابتکاری، خلاقانه و هنرمندانه می تواند به برند جهانی تبدیل شود.

وی افزود: نیمی از انرژی در استان های دیگر بابت آوردن گردشگر صرف می شود در حالیکه چنین ظرفیت بالقوه ای در رشت وجود دارد و تنها باید برای نحوه عرضه هنرها و خوراک ها برنامه ریزی کرد.

شهردار کلانشهر رشت تاکید کرد: رشت با اقدامات ابتکاری، تبدیل به مقصد خوراک شناسی منطقه می شود و می توان از این راه موجب جذب بیشتر گردشگر و افزایش درآمد شهروندان شد.

باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور آلمان برای سرمایه گذاری در گیلان استفاده کرد

نصرتی زمان کنونی را فرصت مناسبی برای استفاده از پروژه های اینچنینی دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور آلمان برای سرمایه گذاری در گیلان استفاده کرد.‌

وی تصریح کرد: لازم است برای این‌مهم، کارگروهی با نظارت سرمایه گذاران و تیمی از مدیران و مشاوران متخصص برای تعریف پروژه های مختلف فعال شود.

برای جذب سرمایه گذار تشریفات اداری کوتاه شود

شهردار رشت تاکید کرد: در این راستا تشریفات اداری باید کوتاه شود تا سرمایه گذاران مشغول به کار در جای دیگری نشوند.

نصرتی همچنین پیرامون موضوع مطرح شده در طب سنتی نیز با تاکید بر چگونگی پیشینه استفاده از این طب در گیلان و چالش های موجود در آن گفت: باید بررسی شود که آیا این شرایط وجود دارد که طب سنتی به عنوان یکی از جذابیت ها به گردشگران معرفی شود؟

وی افزود : می توان با سرمایه گذاری بر طب سنتی ، به خلاقیت های اقتصادی موفقی دست یافت.

Share