روایت کربلا از نگاه زن خولی

نمایش مذهبی «سلوک عاشقانه» در بندرانزلی به روی صحنه رفت+ تصاویر

مریم روح الله زاده در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار داشت: تئاتر مذهبی سلوک عاشقانه روایت و بازنمایی ماجرای دردناک واقعه کربلا است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ تئاتر مذهبی «سلوک عاشقانه» روایت گر واقعه کربلا از نگاه زن خولی به کارگردانی مریم روح الله زاده با مشارکت شورای اسلامی، شهرداری بندرانزلی در سینما هلال احمر این شهرستان به روی صحنه رفت.

مریم روح الله زاده در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار داشت: تئاتر مذهبی سلوک عاشقانه روایت و بازنمایی ماجرای دردناک واقعه کربلا است.

وی ادامه داد: نمایشی که امروز در سینما هلال احمر برای مردم بروی صحنه رفت نمایش واقعه کربلا از نگاه زن خولی بود که این خانم در واقع شخصیتی بودند که طرفدار امام حسین(ع) بودند ولی بخاطر اینکه همسرش سر امام را در واقعه کربلا به همراه خودش به خانه آورده و داخل تنور می‌گذارد؛ روایت شده که وقتی سمت تنور می‌رود سر مبارک حضرت را می‌بیند که از آن خون می‌جوشد که حضرت زهرا(س) و چندین فرشته را در کنارش می‌بیند برای همین ما داستان کربلا را برای اینکه یک تفاوت بیشتری با سایر کارها داشته باشد از نگاه زن خولی روایت کردیم.

روح الله زاده گفت: نقش زن می‌خوابد و بعد وقتی بیدار می‌شود خود را در صحرای کربلا می‌بیند و تمام اتفاقات کربلا در آنجا جا صورت می‌گیرد و در آخر هم با همان خواب زن خولی تموم می شود.

وی با توجه به اینکه این برنامه در حوزه تئاتر تربیتی٬ دینی و فرهنگی می‌باشد اظهار داشت: امیدوارم ادارات اموزش و پرورش بندرانزلی جهت استفاده دانش اموزان با گروه همکاری نمایند زیرا این برنامه ویژه مدارس و عموم است.

گفتنی است در پایان این نمایش با مداحی کربلایی سجاد شفیع زاده به کار خودشان خاتمه دادند.

Share