فرهاد رهبر مطرح کرد:

تسهیلات دانشگاه آزاد برای دانشجویان عازم پیاده‌روی اربعین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان عازم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقل و انتقال دانشجویان دختر، گفت: دانشجویان دختر مقطع کارشناسی در هر واحدی که پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در واحد هم‌تراز خود مهمان دائم شوند.

وی درباره تسهیلات دانشگاه آزاد به زائران اربعین، اظهار داشت: غیبت دانشجویان دانشگاه آزاد در این ایام موجه است، همچنین وام دانشجویی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که باید حداکثر تا دو ترم تسویه کنند. تمام واحدهای مرزی دانشگاه آزاد و هر جایی که محل عبور زائران است همه امکانات خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه نیز، تأکید کرد: وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه موضوعی است که تاکنون مسئله بوده و از این پس باید با طرح‌ و برنامه‌هایی کمک کنیم تا این وابستگی کاهش پیدا کند.

فرهاد رهبر از پیگیری طرح استقلال مرکز آزمون این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال ۹۴ در مجلس تصویب شد که دانشگاه آزاد اسلامی ذیل سازمان سنجش دانشجو بگیرد و ما تلاش داریم که آن را برگردانیم، طرح آن آماده شده و تقدیم مجلس می‌دهیم، البته طرحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره حذف کنکور مطرح شده که با ارزیابی‌های مختلف بدون کنکور دانشجو پذیرش شود.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از واحدها در سال‌های گذشته به‌دلیل پایش دانشجو دچار زیان‌دهی شده‌اند که در تلاشیم با درآمدزایی به آنها کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره حمایت از تشکل‌های دانشجویی، تصریح کرد: ما نیز تابع مقررات کشور هستیم و تشکل‌ها می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت کنند. تعداد تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است.

Share