در دهمین جلسه شورای شهر بندرانزلی مطرح شد

اوضاع کارخانه کمپوست فجیع تر از تصورات است | چرا تفکیک زباله از مبدا یکباره کنسل شد

پورقربان با اشاره کارخانه کمپوست بیان کرد: هنوز کارخانه را از نزدیک ندیدم ولی با توجه به توضیحات مدیریت کارخانه کمپوست اوضاع فجیع تر از تصورات است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دهمین جلسه شورای شهر بندرانزلی با حضور حسن پورقربان، شهردار جدید بندرانزلی و غیبت یک عضو شورا با دستور جلسه بررسی مشکلات و ارائه گزارش درخصوص پسماندوکارخانه کمپوست، نامه شهرداری درخصوص اصلاح ماده ۱ و ۲ ردیف بودجه سال ۹۶ باتوجه به تصویب اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری، نامه شهرداری جهت تقدیر از دانش آموزان پرسنل شهرداری در مقاطع تحصیلی، تائید صورت جامع درآمد و هزینه شش ماهه اول سال ۹۶ شهرداری بندرانزلی، درخواست تعدادی از اعضای شورا جهت تشکیل کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و بهداشت باتوجه به نیاز و ضرورت شهر تالابی بندرانزلی برگزار شد.

در کجای قرار داد آمده که یک شب در میان زباله ها باید جمع شود

امیر احمدی فرد، رئیس شورای شهر بندرانزلی در ابتدای این جلسه با تبریک به شهردار بندرانزلی اظهار کرد: برخی معضلات شهری آشکار هست و مردم آنها را مشاهده می کنند به مانند سیمای شهری و برخی موارد به مانند شیرابه های پسماند دیده نمی شود که بسیار مهم است زیرا به دلیل بالا بودن سطح آب های سطحی این شیرابه ها در آنها نفوذ خواهد کرد.

وی توضیحات مدیر پسماند را قانع کننده ندانست و افزود: ایستگاه انتقال زباله چقدر هزینه داشت که ساخته نشد و برای من تاسف بار است که این موضوع مطرح می شود.

احمدی فرد با اشاره به قرارداد شرکت جمع آوری پسماند خاطرنشان کرد: در کجای قرار داد آمده که یک شب در میان باید زباله ها جمع شود و چرا اضافه کار پرسنل پرسنل قطع شده است؟

وی با بیان اینکه اعضای شورا از مدیریت کارخانه کمپوست انتظار دارد که مشکلات و معضلات را پیگیری می کرد متذکر شد: شرکت کنونی جمع آوری زباله، شرکت بسیار قوی بوده و در شهرستان ها و استان های دیگر نمره قبولی گرفته ولی در انزلی به دلیل عدم نظارت به مشکل برخوردیم.

چرا تفکیک زباله از مبدا یکباره کنسل شد

یاسر کریم بخش نیز با بیان اینکه در کمپوست بیشتر از آنکه انزلی مشکل زیرساخت داشته باشد مشکل عدم مدیریت است اظهار کرد: چرا تفکیک زباله از مبدا یکباره کنسل شد و به دنبال شرکت دیگر رفتیم؟

وی افزود: مواردی که ملموس است این بود که سفارشاتی بیرون از شورا به پسماند رسیده است.

کریم بخش با بیان اینکه تکالیف شرکت قبل و کنونی شرکت پسماند مشخص نیست خاطرنشان کرد: در استان گیلان فقط سه شهر دارای کارخانه کمپوست است و بنده این جلسه را کافی نمی‌بینم و حتما جلسه دیگری در این خصوص برگزار خواهد شد.

اظهارات مدیر کارخانه کمپوست آکادمیک است نه عملیاتی

هادی حیدری نیز با اشاره به مشکلات و معضلات کارخانه کمپوست اظهار کرد: سه جلسه از مبحث کمپوست گذشته ولی بنده هنوز قانع نشده ام.

وی با اشاره به صحبت های مدیریت کارخانه کمپوست در خصوص همکاری کمرنگ شهروندان گفت: بر خلاف صحبت های ایشان، همدلی مردم از آغاز ایجاد شد و فرهنگ تفکیک زباله در ابتدا جا افتاده ات.

این عضو شورا ادامه داد: از آنجایی که از زمان آغاز فرهنگ تفکیک زباله از مبدا بنده در آموزش و پرورش حضور داشتم شاهد بودم که به خوبی این امر صورت گرفت.

حیدری با بیان اینکه به پیمانکار جدید جمع آوری پسماند از ۱۰۰ نمره بیست می‌دهم تصریح کرد: صحبت های مدیر کارخانه کمپوست به صورت آکادمیک بوده و برای یک کنفرانس علمی طراحی شده بود و عملیاتی نبود.

اوضاع کارخانه کمپوست فجیع تر از تصورات است

حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در این جلسه با تبریک برد تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به هواداران ملوان گفت: امیدوارم ملوان را بار دیگر در لیگ برتر ببینیم.

وی با اشاره کارخانه کمپوست بیان کرد: هنوز کارخانه را از نزدیک ندیدم ولی با توجه به توضیحات مدیریت کارخانه کمپوست اوضاع فجیع تر از تصورات است.

شهردار انزلی افزود: نظارت و مدیریت در خصوص پسماند مناسب نیست و بهانه های چون خراب بودن لودر جالب نیست.

پورقربان با بیان اینکه تجارب خوبی در خصوص مدیریت پسماند داشته گفت: از مردم انزلی تشکر می کنم که موضوع پسماند را تحمل کردند و از همین تریبون وعده میدهم که سریع این موضوع را حل می کنم.

شهردار بندرانزلی با اشاره به تجلیل از قهرمان شهرستان خاطرنشان کرد: بسیار موافق هستم و این موضوع آرزوی من است زیرا بندرانزلی قهرمانان بسیاری دارد.

Share