دریادار حبیب‌الله سیاری:

ترفیع درجات فقط ترفیع ظاهری نیست | امروز نیروی دریایی وظیفه‌ای بین‌المللی برعهده دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به اینکه راه ما راه حسین است، اظهار داشت: نیروی دریایی درهمه مقاطع زمانی با درس آموختن از عاشورا و با تجربه دفاع مقدس همان راهی را می رویم که امام حسین رفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم ترفیع درجه فرمانده ناوگان شمال با بیان اینکه ماه محرم برای ما دانشگاه و درس است، گفت: مهمترین درس ماه محرم بصیرت است و همه ما باید تلاش کنیم که از این ماه به اندازه کافی بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری، ماه محرم قطب نمای امروز است، اظهار کرد: در دنیای پرهیاهوی امروز استکبار جهانی با استفاده از تکنولوژی در حال تغییر سبک زندگی در دنیا و حاکم کردن فرهنگ غربی بر جوامع است و اسلام را دشمن اصلی خود می داند.

سیاری حرکت در مسیر ولایت را نتیجه بصیرت ماه محرم دانست و افزود: ماه محرم و عاشورا چراغ راه و رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.

وی دشمن شناسی، آمادگی همیشگی در مقابل تهدیدات و داشتن بصیرت را بسیار مهم عنوان کرد و تصریح کرد: باید به دشمن نشان دهیم که مرد میدان هستیم و برای دفاع از ارزش هایمان از جان خود نیز میگذریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به اینکه راه ما راه حسین است، اظهار داشت: نیروی دریایی درهمه مقاطع زمانی با درس آموختن از عاشورا و با تجربه دفاع مقدس همان راهی را می رویم که امام حسین رفت.

وی با بیان اینکه ترفیع درجات فقط ترفیع ظاهری نیست، گفت: هرچه رتبه افراد بالاتر می رود وظیفه افراد نیز سنگین تر می شود.

سیاری همچنین ادامه داد: امروز نیروی دریایی وظیفه ای بین المللی برعهده دارد و ناوگان شمال ماموریت دارد که در خزر از منابع و منافع جمهوری اسلامی در مرزهای آبی دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جایگاه نیروی دریایی در بین نیروهای مسلح اهمیت ویژه ای داد، گفت: امروز نیروی دریایی نیروی علمی، سیاسی و بین المللی است و نیروی دریایی می تواند همانند وزارت خارجه در توسعه روابط بین الملل تأثیر گذار باشد.

سیاری افزود: امروز نیروی دریایی با تأمین امنیت در خلیج عدن و باب المندب و حضور مستمر دارد و در این خلیج، امنیت را برای اقتصاد کشور تامین می کند.

وی ادامه داد: توسعه سواحل مکران از دیگر فعالیتهای نیروی دریایی است تا جایی که رهبر معظم انقلاب می فرماید نیروی دریایی در آبادانی کشور تاثیر گذار است.

سیاری با اشاره بر اینکه فرماندهی اخلاق محور در دستور کار فرماندهان باشد گفت: مدیریت کردن مسئولیتی سنگین اما شیرین است زیرا نشان‌دهنده وزن افراد است.

Share