در سایه نامهربانی شهروندان

آتش سوزی علفزارها در خیابان فلسطین رشت یک آتش نشان مصدوم برجای گذاشت

مومنی با بیان اینکه هم اکنون ۴ خودرو بهمراه بالغ بر ۱۲ آتش نشان در محل حادثه حضور دارند، افزود: متاسفانه این عملیات نفس گیر موجبات مسمومیت، ضعف جسمانی و مصدوم شدن یکی از آتش نشانان را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آتش سوزی علفزارها و باغ چای در ساعت ۱۲:۵۵ دقیقه امروز ۱۱ شهریور ۹۶ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که سریعا دو دستگاه خودروی اطفایی بهمراه ۶ آتش نشان به محل حادثه واقع در خیابان فلسطین، کوچه شریفیان اعزام شدند.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: با توجه به گستردگی، شدت آتش سوزی و نزدیک بودن آتش به منازل مسکونی، خودروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴ خودرو بهمراه بالغ بر ۱۲ آتش نشان در محل حادثه حضور دارند، افزود: متاسفانه این عملیات نفس گیر موجبات مسمومیت، ضعف جسمانی و مصدوم شدن یکی از آتش نشانان را فراهم کرد.

مومنی از اعزام این آتش نشان به بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: طبق گزارش پزشک معالج خوشبختانه خطر رفع شده و با توجه به نیمه بیهوش آتش نشان، وی می بایست تا بهبودی کامل در بیمارستان بستری و تحت درمان باشد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به تعداد بی شمار آتش سوزی علفزارها در رشت و حومه افزود: در این روزهای گرم تابستان که نفس کشیدن در فضای باز هم بسیار مشکل است اطفای آتش سوزیهای علفزارها و طولانی بودن زمان اطفا بواسطه گستردگی، پراکندگی، عدم دسترسی آسان لحظات طاقت فرسایی را برای آتش نشانان شهر رقم می زند.

وی از تمامی شهروندان بخصوص باغ داران و زمین داران درخواست کرد: به شدت از روشن کردن آتش خودداری کنند گرما و کاهش رطوبت زمین، کنترل آتش سوزی علفزارها را بسیار سخت خواهد کرد.

همین گزارش حاکی است: طبق آخرین اطلاعات دریافت شده از حوزه آمار و اطلاعات سازمان آتش نشانی ؛ در ۵ ماهه سال جاری آتش نشانان بالغ بر یک هزار و ۱۴۰ مورد حریق علفزار و ضایعات در رشت را پوشش داده اند که نشان از افزایش ۲۹۷ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

شایان ذکر است: متاسفانه بواسطه تعدد بیش از پیش آتش سوزی علفزارها خسارات شدیدی به تجهیزات اعم از لوله های نواری، لباس، دستکش، چکمه ، خودرو و… بخصوص توان آتش نشانان شهر رشت وارد شده است.

Share