پیشرفت مناسب مارینای منطقه آزاد انزلی نویدبخش روزهای روشن گردشگری دریایی است
استاندار گیلان گفت : پیشرفت مناسب عملیات اجرایی ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری دریایی در منطقه آزاد انزلی نوید بخش احیای ظرفیت مغفول مانده گردشگری دریایی در خزر است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی شامگاه سه شنبه در بازدید از طرح گردشگری درحال ساخت مارینای منطقه آزاد انزلی که در حاشیه گشایش نمایشگاه های بین المللی دریانوردی، صنایع دریایی، بنادر و شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته انجام شد گفت: توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در حوزه های مختلف مربوط به اقتصاد دریا بویژه گردشگری یکی از مباحث مورد تاکید در سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه در این راستا در سفر فروردین ماه دکتر روحانی به گیلان ساخت مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی آغاز شد گفت: این اسکله که امکان پهلوگیری بیش از ۳۰۰ قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان را دارد در نوع خود در دریای خزر بی نظیر بوده و بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری در پهنه آبی ایران است.
استاندار گیلان با بیان اینکه مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخشهایی نظیر اسکله قایقهای تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزشهای دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا میباشد گفت: متأسفانه تا کنون به دلیل نبود اسکله های مخصوص برای پهلوگیری شناورهای کوچک و بزرگ توریستی، هیچ فعالیت و بهره برداری از این فرصت بزرگ در عرصه درآمدزایی و اشتغال انجام نشده بود و براین باوریم که با شروع به کار مارینا در منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی، انگیزه های لازم برای حضور سرمایه گذاران در حوزه های کشتی سازی و راه اندازی خطوط مسافری دریایی میان بنادر ایرانی دریای خزر پدید می آید.
دکتر نجفی افزود: پیشرفت مناسب عملیات اجرایی ساخت بزرگترین اسکله گردشگری دریایی در منطقه آزاد انزلی نوید بخش روزهای روشن و احیای ظرفیت مغفول مانده گردشگری دریایی در خزر است.
وی همچنین با اشاره به ساخت و بزرگترین مجتمع بندر دریای خزر در منطقه آزاد انزلی افزود: یکی از بزرگترین پروژه های مناطق ازاد کشور هم اکنون در انزلی در حال انجام است.
دکتر نجفی ادامه داد: یکی از مشکلات اسکله بندرانزلی این است که کشتیهای بزرگ نمیتوانند در آن پهلو بگیرند اما خوشبختانه این مشکل در منطقه ازاد انزلی به دلیل پس کرانه مناسب و عمق ابخور بالا وجود ندارد و بزرگترین کشتی های دریای خزر می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
وی با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای ۲۲ پست اسکله با ظرفیت ۱۵ میلیون تن خواهد بود تاکید کرد: با توجه به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر درحال توسعه بنادر خود و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری آنان بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تن هستند ما نیز در شمال کشور می توانیم با استفاده از ظرفیت هایی مثل منطقه ازاد انزلی رشد قابل توجهی در توسعه زیرساخت ها داشته باشیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بهره برداری از این اسکله ها و مارینای گردشگری در این منطقه، نوید بخش آینده ای روشن برای گیلان در حوزه اشتغالزایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور و همچنین کاهش ۳۱ درصدی هزینه های مبادلات تجاری بازرگانان این منطقه است.
دیدگاه