در دیدار اعضای شورای قضایی استان با آیت الله قربانی مطرح شد:

سال گذشته در یک سوم از پرونده ها بین طرفین سازش ایجاد شد

در این دیدار که با حضور همه اعضای شورای قضایی استان همراه بود احمد سیاوش پور رئیس شورای قضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یارانش گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته به محضر آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان ارائه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته قوه قضائیه شورای قضایی استان با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند.
در آغاز این دیدار احمد سیاوش پور رئیس شورای قضایی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یارانش گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته به محضر نماینده ولی فقیه در گیلان ارائه نمود.
وی عنوان کرد: سالانه حدود ۵۰۰ هزار پرونده در دادگستری کل استان و ۱۲۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی می شود.
وی بر عزم جزم دستگاه قضایی بر ایجاد صلح و سازش بین زوجین در رسیدگی به پرونده های دادگاه های خانواده تاکید داشت و تصریح کرد: ترویج فرهنگ دینی و انجام اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در جلوگیری از آسیب های اجتماعی ایفا میکند.
این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه در شوراهای حل اختلاف استان شعب ویژه مصالحه وجود دارد اعلام داشت: در سال گذشته در یک سوم از پرونده ها بین طرفین سازش ایجاد شده است.
وی به جذب قضات از میان فارغ التحصیلان نخبه بومی در رشته حقوق در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تربیت قضات بادانش و متخصص و با تقوا نیاز دادگستری استان در این بخش مرتفع شود.
احمد سیاوش پور با بیان اینکه واحدهای نظارتی دستگاه قضایی استان فعالانه در عرصه حضور دارند از اقدامات مثبت و موثر آنها در این حوزه خبر داد.
در ادامه این دیدار صمیمانه آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه استان از شهید دکتر بهشتی به بزرگی یاد کرد و خاطره ایشان و ۷۲ تن از یارانش را گرامی داشت. ایشان شهدای هفتم تیر را چهره هایی الهی و نورانی ذکر کرد و مسئولان دستگاه قضایی کشور را ادامه دهنده راه شهید دکتر بهشتی دانست.
آیت الله قربانی برخورد با تعدی، ناهنجاری ها و بی عدالتی ها را از رسالت های مهم دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: تدین و خداترسی در تاسی از سیره ارزشمند مولای متقیان علی (ع) رمز موفقیت دست اندرکاران دستکاه قضا در نظام اسلامی است.
ایشان به نقش نظارت در تحقق عدالت اسلامی در محاکم قضایی اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر کیفیت احکام صادره را برمبنای عدالت ارتقا می دهد.

Share