مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:

حرکت از داشته ها به سمت خواسته ها نیاز امروز آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با توجه به محدودیت منابع باید از ظرفیت نیروی انسانی و فضاهای موجود، در جهت گسترش ورزش استفاده بهینه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی حاجتی در نشست شورای ورزش مدارس با اشاره به نقش سازنده ورزش در سلامت و نشاط جامعه یادآور شد: با ورزش می توانیم با بسیاری از آسیبهای اجتماعی ، قبل از اینکه فرصت ظهور پیدا کند، مقابله کنیم.

وی کشف استعدادهای دانش آموزان را از کارکردهای مهم دستگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: بسیاری از نخبگان ورزشی که در سطح جهانی مطرح هستند، در دوران دانش آموزی استعدادهایشان کشف و پرورش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در گسترش ورزش، خاطرنشان کرد: با جذب نیروهای متخصص و تقویت آنان می توانیم از حداقل امکانات، حداکثر بهره را ببریم.

حاجتی با اشاره به لزوم نگاه راهبردی در ورزش تصریح کرد: باید متناسب با استعدادهای دانش آموزان سرمایه گذاری کنیم و برنامه ریزی همه جانبه نگر در زمینه شکوفایی استعدادهای متنوع دانش آموزان ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تخصیص اعتبارات لازم طرح های ورزشی در حال احداث را به ثمر برسانیم و در این راستا ضروری است که برای پرهیز از طولانی شدن روند ساخت و سازها ، تمام طرح ها بر اساس نیاز واقعی و پشتوانه مالی تعریف شود.

حاجتی در پایان بر آمادگی آموزش و پرورش در بستر سازی برای کشف و ظهور قابلیتهای ورزشی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت دستگاههای مختلف به ویژه اداره کل ورزش و جوانان تأکید کرد.

Share