کواکبیان در انتقاد به برخی اظهارات:

کسی که ربنا می‌خواند رایش حرام اما کسی که جیگیلی‌جیگیلی می‌خواند رایش حلال است؟

دبیر کل حزب مردم‌سالاری از برخی اظهارنظرها در خصوص رای حرام و حلال در انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان در همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال که به همت حزب مردم سالاری در هتل المپیک برگزار شد، گفت: حزب مردم‌سالاری تا کنون نشان داده که روی پای خود می‌ایستد اما هیچ‌گاه فقط به دنبال پست نبوده است. در عین حال اکنون ۵۰ نفر از اعضای اصلی حزب ما در مراکز استان‌ها عضو شورای شهر شدند؛ چرا که همیشه خواستیم دموکراسی را نشر دهیم و مطالبات مردم را فریاد کشیدیم.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث رای حرام و حلال توسط برخی افراد پس از انتخابات گفت: من سوال می‌کنم. کسی که ربنا و اشعار حافظ و سعدی می‌خواند، رایش حرام است اما کسی که جیگیلی‌جیگیلی می‌خواند رایش حلال می‌شود؟ این تقسیم‌بندی‌ها خیلی زشت است. بر چه اساس رای مردم را حلال و حرام می‌کنید؟

نماینده مردم تهران تاکید کرد: وقتی شکست خوردند گفتند که امام حسین هم در ظاهر شکست خورد اما بعد دیدند با این اوصاف ۲۴ میلیون یزیدی در کشور وجود دارد. بعد اصل دموکراسی و رای را زیر سوال بردند که اصلا چرا مردم رای دادند.

کواکبیان با بیان این که مهم‌ترین خواسته ما تحقق همه وجوه دموکراسی است، اظهار کرد: مردم‌سالاری مثل نصف جمهوری اسلامی است و اگر به اسلامیت خدشه‌ای وارد شود، صدای علمای قم درمی‌آید حالا هم اگر هم به جمهوریت خدشه‌ای وارد شود و زیر سوال برود ما فعالان سیاسی باید واکنش نشان بدهیم.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری خاطر نشان کرد: من امروز هم در مجلس گفتم که اگر صداوسیما دست ما نیست اما دولت می‌تواند لایحه‌ای بیاورد که رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور ایجاد شود.

کواکبیان با تأکید بر این که ما کابینه‌ای در خط مطالبات مردم می‌خواهیم، تصریح کرد:‌ باید با کسانی که در این انتخابات دولت را همراهی نکردند خداحافظی شود. من کسانی را می‌شناسم که یک گام هم برای دولت برنداشتند اما در این دولت جا خوش کرده‌اند. حداقل باید سه وزیر در دولت دوازدهم زن باشد. در عین حال نباید وزیر بالای شصت سال داشته باشیم. آنها باید بروند استراحت کنند. از سویی حداقل یک وزیر اهل سنت باید باشد؛ چرا که حدود هفت میلیون اهل سنت پشت آقای روحانی بوده‌اند.

وی در پایان بر اهمیت تحزب اشاره کرد و تغییر قانون احزاب و برگزاری انتخابات حزبی را مورد تاکید قرار داد.

Share