ذبیح نیکفر در نطق میان دستور؛

مردم آواره از رانش زمین و پیشروی آب دریا باید به کجا پناه ببرند | راه‌های دیلمان تخریب شده است

نیکفر اظهار کرد: مردم آواره شده از رانش کوه در لاهیجان و سیاهکل و پیشروی آب دریا در سواحل بخش رودبنه هنوز آثار اقدامات ستاد بحران را بعد از یک سال ندیده‌اند؛ باید به کجا پناه ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، ذبیح الله نیکفر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ترور اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: یاد و خاطره جانباختگان زلزله مهیب سال ۶۹ گیلان خصوصاً بخش دیلمان و پیرکوه را گرامی می‌دارم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی پیروزی مردم در انتخابات اخیر با حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر در پای صندوق‌های رأی را به رهبر معظم انقلاب، مردم انقلابی ایران اسلامی و رئیس جمهور منتخب تبریک گفت و افزود: برای رئیس جمهور و دولت نتیجه انتخابات فرصتی برای خدمت و حل مشکلات مردم خصوصا در حوزه اقتصادی و معیشت است بنابراین توصیه رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار داده و جامعه را به موافق و مخالف و دو قطبی تقسیم نکنید چرا که رئیس جمهور منتخب و دولت به نظام جمهوری اسلامی و تمام مردم ایران تعلق دارد.

نیکفر صعود تیم ملی فوتبال کشور را  به تمامی ورزش دوستان و مردم ایران و همچنین انتخاب منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا را تبریک گفت.

وی ادامه داد: عربستان گاو شیرده استکبار جهانی و ایادی وهابیت و تکفیری بدانند که ایران اسلامی همواره منادی وحدت بین کشورهای اسلامی بوده و مشی ننگین ترور خللی در عزم و اراده ملت انقلابی ایران وارد نمی‌کند.

نیکفر با بیان اینکه شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل و بخش‌های رودبنه، دیلمان و پیرکوه علیرغم داشتن جاذبه‌های گردشگری قطب کشاورزی در حوزه راه با مشکلات فراوان و ترافیک‌های سنگین روبرو است، یادآور شد: راه‌های بخش دیلمان با استقرار و فعالیت کارخانه سیمان سبز گیلان تخریب و غیرقابل استفاده شده است و در شهرستان سیاهکل طی یک ماه اخیر بیش از ۲۰نفر در تصادفات فوت کرده‌اند، آیا اقدام فوری مسئولان را نمی‌طلبد.

وی افزود: با آوردن یک واحد صنعتی در منطقه و عدم رفع مشکلات زیرساخت‌ها فرصت‌های گردشگری متعدد را از دست داده‌ایم و حال شاهد جان باختن مردم منطقه هستیم.

نیکفر در تذکری به بانک مرکزی ادامه داد: سپرده‌گذاران کاسپین را دریابید و از تکرار اینگونه اتفاقات جلوگیری کنید چرا که مجوز شما سرمایه‌های مردم را به خطر انداخته است و حال نیز اعتنایی به اعتراضات مردم نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مردم آواره شده از رانش کوه در لاهیجان و سیاهکل و پیشروی آب دریا در سواحل بخش رودبنه هنوز آثار اقدامات ستاد بحران را بعد از یک سال ندیده‌اند؛ باید به کجا پناه ببرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار توجه وزارت آموزش و پرورش به مربیان پیش دبستانی، توجه دولت به وضعیت بازنشستگان و همچنین توجه وزارت نیرو و مدیران آب منطقه‌ای گیلان به آب زراعی کشاورزان شد.

Share