رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان خبر داد:

دانشکده مجازی خبر در گیلان افتتاح می شود

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از راه‌اندازی دانشکده مجازی خبر این استان همزمان با ۱۷مرداد روز خبرنگار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن جعفری در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه استان در حوزه آموزش رسانه در کشور پیشتاز است، اظهار کرد: برنامه جامع آموزش رسانه به عنوان رکن تعلیم و پرورش خبرنگاران در گیلان در حال اجراست.
وی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده مجازی خبر این استان همزمان با ۱۷مرداد روز خبرنگار افزود: این دانشکده در پنج گروه آموزشی خبرنگاری، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و گرافیک و فقه رسانه تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: دانشکده مجازی خبر برای نخستین بار در استان‌های کشور و با هدف استمرار آموزش‌های رسانه‌ای اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.
جعفری با بیان اینکه اساتید ملی و استانی و منطقه‌ای علوم ارتباطات در دانشکده مجازی خبر گیلان فعال هستند، تصریح کرد: تمامی آموزش‌های خبری و صدور مجوز و بخشی از آزمون‌های این دانشکده به صورت مجازی و با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تقویت علمی خبرنگاران و اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: تقویت این بخش منجر به تحقق رسالت و حدود مطبوعات در قانون شده و سبب پیشرفت و بالندگی است.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از صاحبنظران، اساتید و متخصصان حوزه رسانه درخواست کرد تا نظرات و پیشنهادات تخصصی خود را در راستای تشکیل و راه‌اندازی دانشکده مجازی خبر گیلان به این سازمان ارسال کنند و گفت: از نظرات و ایده‌های فعالان رسانه‌ای استقبال می‌کنیم.
گیلان دارای ۱۷۹ نشریه شامل ۹ روزنامه، ۴۵ هفته نامه، ۲۰ دوهفته نامه، ۴۶ ماهنامه، ۵ دو ماهنامه،۳۷ فصلنامه و ۱۲ دو فصلنامه است.

Share