فاطمه شیرزاد در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی رشت ضروری است | تاکید بر تشکیل شورایی کارآمد و منطقی

منتخب دوره پنجم شورای شهر رشت تقویت ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی را ضروری خواند و گفت: با تحول در این زمینه باید بستر آرامش مردم را فراهم کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا از حماسه حضور و باشکوه مردم در انتخابات قدر دانی کرد و گفت: این حضور سبب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی شد و از خانواده ایثارگان، جانبازان و همه دلسوزان نظام و انقلاب نیز قدردانی می کنم.

منتخب دوره پنجم شورای شهر رشت پیروز اصلی انتخابات را مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انشالله همه مسئولان و منتخبان مردم در دوره پنجم در راستای کاهش مشکلات مردم، گسترس عدالت محوری و توجه به محرومان و محلات کم برخوردار بیشتر تلاش کنیم تا شاهد توسعه رشت و قدرتمندتر شدن نظام باشیم.

وی در ادامه اظهارات خود با تبریک به منتخبان دوره پنجم شورا گفت: انشالله در یک فضایی آرام و منطقی تصمیمات مهمی در ادامه توسعه و آبادانی شهر در سایه اتحاد، همدلی و خردجمعی تمام اعضای شورا گرفته شود و با استفاده از تجارب گذشته بتوانیم شورایی کارآمد، منطقی و قوی داشته باشیم.

شیرزاد نتذکر شد: سیاست هایی در دوره گذشته شورا برنامه ریزی شد و امیدواریم که در چهار سال آینده نیز بتوانیم در راستای خدمات رسانی به محلات کم برخوردار و محروم گام برداریم.

وی با تاکید بر تداوم سیاست توسعه محور افزایش فضای سبز در رشت یادآور شد: توسعه فضای در حاشیه رودخانه سبب کاهش آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود نیز می شود و انشالله از ظرفیت دولت و نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات ملی استفاده کنیم.

منتخب دوره پنجم شورای شهر رشت بر تقویت حوزه سرمایه گذاری نیز تاگید کرد و افزود: در این حوزه، تالاب عینک به عنوان قطب گردشگری در مرکز استان بوده و می بایست برای تقویت حوزه سرمایه گذاری گام جدی تری برداریم.

تقویت حوزه پسماند و دفن بهداشتی زباله موضوع دیگری بود که عضو شورای شهر رشت بر آن تاکید نمود و افزود: افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی و دفن بهداشتی زباله در سراوان رشت می بایست با شدت بیشتری ادامه یابد.

شیرزاد حمایت از سازمان های مردم نهاد و افزایش مشارکت مردمی در مدیریت شهری را خواستار شد و گفت: در شورای چهارم رشت در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شد که امیدواریم در دوره پنجم نیز این مسیر ادامه یابد.

عضو شورای شهر رشت همچنین بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی، پارک های ویژه بانوان و حمایت از جامعه معلولین تاکید کرد.

منتخب دوره پنجم شورای شهر رشت تقویت ناوگان تاکسیرانی و ایجاد تغییر و تحول در این حوزه را ضروری خواند و گفت: با تحول در این زمینه باید بستر آرامش مردم را فراهم کنیم و به رانندگان تاکسی به عنوان یک قشر زحمتش کش نیز می بایست خدمات مناسبی ارائه شود تا رضایتمندی آنها فراهم آید.

شیرزاد با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی نیازمند افزایش ناوگان هستیم، افزود: سال گذشته تعدادی اتوبوس نو وارد ناوگان شد و تعدادی اتوبوس بازسازی شده نیز وارد چرخه حمل و نقل عمومی شد اما این مقدار کافی نیست.

وی با بیان اینکه شان شهروندان رشتی بیشتر از این است، متذکر شد: محلات کم برخورداری نظیر مسکن مهر، فلکه گاز، حمیدیان، عینک ، نخودچر و پیرکلاچای نیازمند افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است و باید در ۴ سال آینده خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی تقویت شود.

این عضو شورا بار دیگر بر تعیین تکلیف وضعیت خانه‌های ساخته شده در زمین های نسقی تاکید کرد و افزود: در این زمینه نیازمند همدلی بین مدیران استانی، کشوری و نمایندگان مجلس هستیم تا وضعیت این خانه‌ها که وابسته به اقشار محروم جامعه است مشخص گردد.

شیرزاد در حوزه سلامت نیز بر ایجاد درمانگاه های کوچک در محلات و همچنین برای کارگنان شهرداری تاکید کرد و گفت: در حوزه ترافیکی نیز با بازگشایی محورهای حمل و نقل شهری در راستای توسعه رشت می بایست گام‌های موثرتری برداشته شود.

Share