سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان در جمع خبرنگاران

مردم اسناد خود را به ما بسپارند | پیگیر مخزن استاندارد و تالار دیجیتال هستیم

خلیلی با بیان اینکه مردم به ما اعتماد کنند و اسناد خود را به ما بسپارند، اظهار داشت: کتاب های قدیمی امکان ویروسی شدن دارد و باید گندزدایی شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب نشست خبری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان صبح امروز در رشت برگزار شد.

علی خلیلی سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان در این نشست ضمن تبریک هفته اسناد ملی و اعیاد شعبانیه به ذکر برنامه های صورت گرفته این سازمان در هفته اسناد ملی، اظهار کرد: میراث مکتوب هویت ماست و ما در خصوص هویت ما صحبت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسناد زیای در استان گیلان داریم، اظهار داشت: گیلان جزو استان هایی است که مجموعه داران زیادی در خصوص اسناد دارد.

خلیلی با بیان اینکه شرایط جوی استان گیلان به گونه ای است که به اسناد آسیب می رساند، گفت: امسال دو برنامه مهم ایجاد مخزن استاندارد و تالار دیجیتال مطالعه برای استفاده پژوهشگران است.

خلیلی با بیان اینکه استان گیلان پس از سازمان مرکزی اولین استانی است که اندیشکده را استان به وجود آورد، اظهار داشت: در این اندیشکده بدون جبهه گیری سیاسی در خصوص مسائل مختلف صحبت می شود.

سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با اشاره به اینکه امحاﺀ و انتقال اسناد باید توسط مرکز صورت گیرد، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهم انتقال اسناد استفاده مدیران بعدی در خصوص اقدامات مدیران قبلی است.

وی یکی دیگر از قابلیت های انتقال اسناد آزادسازی ۲۲ هزار متر مربع از فضاهای بایگانی ادارات عنوان کرد و تصریح کرد: ۴۲۰ هزار برگ اسناد فهرست نویسی شده در استان داریم.

خلیلی با بیان اینکه مردم به ما اعتماد کنند و اسناد خود را به ما بسپارند، اظهار داشت: کتاب های قدیمی امکان ویروسی شدن دارد و باید گندزدایی شود.

وی با تشکر از مجموعه استانداری گیلان و شهرداردی رشت در کمک به سازمان اسناد، اظهار داشت: اعتبارات ما اندک است و نیاز به اعتبارات ملی و استانی داریم.

سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه مردم می توانند اسناد خود را به بدهند و با اسم خود ثبت کنند یا می توانند به صورت امانی در اختیار ما قرار دهند و یا فقط به ما بدهند و آنها را اسکن کنیم، گفت: وجود حتی یک اسکن از اسناد در سازمان ملی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه به شدت پیگیر قضیه مخزن استاندارد و تالار دیجیتال هستیم، اظهار داشت: دکتر نجفی در این زمینه پیش قدم بودند و کمک بسیاری به ما کردند و امیدواریم این کار ادامه پیدا کنند تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنند.

Share