آخرین خبرها از خط آهن آستارا

راه‎آهن رشت-آستارا ۲۸۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد | اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری جدی این وزارتخانه برای آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه ریلی رشت- آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب تصریح کرد: طرح بزرگ رساندن شبکه ریلی از پایتخت و نقاط مرکزی به شمال و شمال غرب کشور یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی بود که از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه اقدامات مثبت قابل توجهی در راستای آن انجام شده است.

وی ادامه داد: با رسیدن طرح ریلی قزوین – رشت به مراحل پایانی کار خود و احتمال افتتاح آن ظرف چند ماه آینده باید برنامه‌ریزی برای آغاز اجرایی پروژه رشت به آستارا نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به پیچیدگی و گستردگی بالای این پروژه ریلی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالایی که رساندن خط ریلی به آستارا و سپس مرزهای بین‌المللی کشور وجود دارد، قطعا وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن خواهد بود که این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد هر چند هزینه بالای آن قدری ورود سرمایه‌گذاران را با دشواری مواجه می‌کند.

خادمی با بیان اینکه قطعا باقی مانده از این مسیر ریلی حدود ۲۸۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه طرف‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی از چند کشور اعلام آمادگی کردند که وزارت راه و شهرسازی شرایط آن را بررسی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار در این بخش را کلید خواهد زد.

به گفته وی در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از آذربایجان و روسیه در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند و شرکتی از چین نیز اجرای فاینانس این طرح را به عنوان یکی از پیشنهادهای خود عرضه کرده است. پیش‌بینی می‌شود ظرف ماه‌های آینده با بررسی تمام جوانب کار یکی از این سرمایه‌گذاران به شکل نهایی انتخاب شده و کار خود را آغاز کند.

Share