رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

برنامه اعزام یک میلیون زائر به عتبات | احتمال ازسرگیری سفر به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برنامه‌ریزی امسال ما برای اعزام حدود یک میلیون نفر زائر به عتبات عالیات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی با بیان اینکه «شور اشتیاق زیارت عتبات همه ساله رو به افزایش است»، گفت: در حالی که در سال ۹۱ در حدود ۲۰۰ هزار نفر برای حضور در آیین اربعین عازم عتبات شدند، این رقم پس از گذشت چهار سال در سال ۹۵ به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

وی افزود: برنامه ریزی امسال ما برای اعزام حدود یک میلیون نفر زائر به عتبات عالیات است.

رییس سازمان حج در ادامه عنوان کرد: وزارت گردشگری سوریه نیز برای از سر گیری اعزام زائران ایرانی به آن کشور جلسات و  مکاتباتی داشته است و تقاضا دارد با توجه به آماده سازی فضای موجود این مهم هرچه سریعتر به انجام رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه لغو روادید یک حرکت دو سویه برای دو کشور ایران و عراق است و در نهایت موجب گسترش سفر زائران خواهد شد، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران علاقمند به لغو روادید می باشد و به جد به دنبال حذف روادید برای اعزام زائران برای سفر به عتبات عالیات است.

آقای محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون زائران کشورهای عراق، لبنان و شیعیان کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت عازم سوریه می شوند، گفت:‌ شرایط کلی برای اعزام زائران ایرانی به سوریه را بررسی کرده ایم و در صورت اطمینان از تامین امنیت آمادگی برای از سرگیری اعزام وجود دارد.

وی تصریح کرد: به لحاظ ظرافت های موجود باید بررسی های دقیق تری به خصوص در زمینه مسایل امنیتی برای زائران انجام گیرد که اگر به نتیجه نهایی رسیدیم احتمال اعزام در شش ماهه دوم امسال نیز وجود دارد.

Share