رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خبر داد:

وضعیت استخدام معلمان در طرح «خرید خدمات آموزشی»

ییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت استخدام نیروی انسانی در طرح خرید خدمات آموزشی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت استخدام نیروی انسانی در طرح خرید خدمات آموزشی توضیحاتی ارائه کرد.

 مرضیه گرد گفت: طرح خرید خدمات به ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره می کند و استخدام ها را یا رسمی و یا پیمانی دانسته و بکارگیری افراد تحت عنوان خرید خدمت را فاقد وجاهت قانونی می داند. البته دولت و آموزش و پرورش در این طرح دست به استخدام افراد تحت هیچ عنوانی نزده‌اند وافراد مذکور توسط موسسان بخش غیردولتی و براساس ضوابط قانون کار به خدمت گرفته شده و می‌شوند.

وی افزود: طرح خرید خدمات آموزشی تنها به علت ایجاد صرفه جویی در هزینه ها دنبال نمی‌شود، اگر چه چنین هدفی هم از اهمیت خاصی برخوردار است اما مهمترین دلیل استفاده از این طرح، توسعه عدالت آموزشی و رفع کمبود نیروی آموزشی در مناطق کمتر برخوردار و تلاش برای حل آن بود که به شکلی اساسی کیفیت آموزشی را تحت الشعاع قرار داده بود.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: چنین مشکلی باعث تشکیل کلاس‌های چندپایه در مناطق محروم شده بود و درموارد زیادی کمبود نیروی آموزشی با استفاده از سربازمعلم جبران می شد که خود مشکلات جدیدی را دربرداشت که با استفاده از این طرح چنین مشکلاتی در این مناطق تا حد زیادی مرتفع شد.

گرد افزود: علاوه بر این برخلاف ادعاهای مطرح شده، حقوق معلمان به کارگرفته شده در این طرح منطبق با قانون کار بوده و آموزش و پرورش با دقت و حساسیت برحُسن انجام اینکار نظارت می کند و چنانچه تخلفات معدودی رخ داده باشد، بی گمان با آن برخورد لازم و مقتضی به عمل آمده است.

Share